Jestlipak jste zaznamemali, že vaše auto už nemá kufr, ale ZAVAZADELNÍK?
Ježyš(c), to je slovo! Zavazadelník, podle vzoru prdelník, no nic, asi mi zase nezbyde, než si časem zvyknout.
Tak tedy zavazadelník mého auta přestal stačit, ve chvíli, kdy můj malý VW přestal být nákupní taškou, ke kterému účelu byl zakoupen a stal se mateřským vozidlem, což se mu stalo naprosto neplánovaně.
Už hluboký kočárek jsem musela vybírat hlavně podle skladnosti, to se mi celkem povedlo, jen kapacita vozu se zmenšila a buď mohl jet kočár nebo celá naše, nyní čtyřčlenná rodina.
Pokud jsem chtěla, aby se to tam namačkalo všechno, šlo to také, ale bylo to skládání na 20 minut.
Začala jsem se ohlížet po jiném autě.
Zadupala jsem v sobě citový vztah, který k té mojí malé plechovce mám a rozhodla jsem se ji v nějakém autosalonu směnit za něco většího.
Začalo vybírání a já se nestačila divit. Ostatně oni se divili i ti prodejci, když mě od daného typu auta zajímal nejvíc objem kufru, vlastně zavazadelníku.
Zjistila jsem zajímavé věci. Například to, že nás výrobci aut šidí ve velkém stylu. K tomuhle závěru přišli i v redakci AutoTipu, když si vybrali 20 vozidel a začali porovnávat údaje výrobců s realitou. Běžný zákazník, který má k ruce jen technické údaje dodávané výrobcem je klamán hlavně tím, že v prospektu je hodně nadsazené číslo, ke kterému je možno dojít sečtením objemů všemožných dutin a schránek, které sice v zavazadlovém prostoru jsou, ale jejich využitelnost je velmi omezená.
Norma, která říká, jak se tyto prostory mají správně měřit, používá přesně řezané kvádry o objemu jeden litr a ty se pak kladou těsně k sobě.
U dvaceti testovaných vozů se jen jednou technikům podařilo nacpat do kufru víc, než bylo v prospektu. Sice jen o jeden kvádřík, ale byl to úspěch proti jiným modelům, kde výrobci svá auta přecenili o desítky i stovky litrů.
Pár zajímavých závěrů:
Golf Variant má ve skutečnosti jen o 8! litrů menší kufr než Passat Variant. V technických parametrech má totiž Passat Variant přidáno o 95 litrů víc.
Nejvíc si prospekty nafoukli u Audi Q7 a udávají 775 litrů, naměřeno bylo však jen 541. Rozdíl 234 litrů!
Velmi dobře byl hodnocený VW Touran kvůli praktičnosti zavazadlového prostoru bez výstupků a schodů, slušná hloubka, šířka a přístupnost.
Opel Tigra Twin Top hravě porazil Corsu o 137 litrů. Kdo by to do kabrioletu řekl!
V provnání Audi A6 kombi a Fordu Mondeo, sedan Mondeo převálcoval kombíka o 53 litrů a stal se jedním z nejlepších hodnocených vozů.
I malá auta vkazovala rozdíly, hodnota 275 litrů byla uváděna u Toyoty Yaris a u Fiatu Grande Punto, skutečnost však byla jiná, Fiat 266 litrů, Toyota 178 litrů.
Zatímco já jsem se bavila čísly, nutnost hlubokého kočárku pominula, Štěpánek už drandí ve sporťáku a ten složím na placku i do svého miniauta.
A je po problému.
Zatím, než začneme přemýšlet, jak přepravit kola. Jenže to zase moc předbíhám, do té doby může být všechno úplně jinak.
To mám rád......když dumám, jak nejlépe vyřešit nějaký bolehlav a on se mezitím vyřeší sám. Bohužel se mi to nestává příliš často...
OdpovědětVymazatGalahade,vidíš a u mě je to opačně. Já to mám jako základní pravidlo, že 90% všeho se řeší SAMO. Jen ten nejtěží bolehlav ne a ne!
OdpovědětVymazatBárov zásadě souhlasím, i když, nakonec se vyřeší vždycky všechno, nějak:-)
OdpovědětVymazat:( Zavazadelník?No nevím, já mám u auta furt kufr :)Litry jsem neměřil ,-)
OdpovědětVymazatNo vidíš...a je tu další šance k bezbřehému snění o prostorném a bezpečném voze vyšší třídy. :)
OdpovědětVymazatMod,to je takový začátek Jak být kvalitním salámistou.Gombo, zrovna u tebe bych očekávala nějaké pěkné číslo, kolik litrů kvalitní whisky už tvůj zavazadelník převezl.Teo, neštvi mě! Bezbřeze mohu snít o nějakém chlapovi, ale co se týká takových sluhů, jako je auto, tam to u mě jde ráz na ráz. Prodejci aut mě milují. Jen tentokrát malý vyrostl rychleji, než já měla čas jednat.
OdpovědětVymazatDneska jsem objevila kolo, na kterém se učila jezdit má sestra, jen ta přídavná kolečka už u něj nebyla a bylo modré(?)...do kufru by se nám vešlo.
OdpovědětVymazat[6] A vod čeho jsem tady?! ;)
OdpovědětVymazatBáro,před chvilkou jsem se šel podívat na svůj vůz, stále má jen a pouze kufr.Pokud jde o kvalitní nápoje - ty si hýčkám na zadním sedadle. Hezky pohodlně a v měkkém - aby se jim nic nestalo ,-)
OdpovědětVymazat[8] Člověče, víš, že já se tě na to už párkrát taky chtěl zeptat...?:-P
OdpovědětVymazat[10] Tak se zeptej! ;p
OdpovědětVymazatTovižeo......a ty mi odpovíš, ne?!:-D
OdpovědětVymazatČagi,tak takové kolo bych možná zvládla také. A pro sebe tenisky, abych mohla za Štěpánkem utíkat.Teo, já vím, co nejlevnějc!Gombo, já taky. V kartonech, na zadním sedadle a příjemně to cinká.
OdpovědětVymazatBáro, preboha čo robíš hore o pol šiestej ráno?! Že sa ty zase vraciaš z baru?!!!
OdpovědětVymazatLojzo,správná hospodyňka vstává ve čtyři, nachystá topení v kamnech, popraví dobytek, podojí a je-li šikovná, může být už o půl šesté u počítače.Špatná hospodyňka se na tohle vše vykašle a sedá k PC po návratu z baru, jen co trochu vystřízliví.Můžeš hádat, která jsem.
OdpovědětVymazatLojzoa to ještě po změně času, to znamená, že po starém by to bylo 4:24... brr!! :)Báro, jeden z mých kolegů má tento svérázný přístup v práci. Všechno se dá odložit. 80% věcí se prý během vyhnívací lhůty 30dnů vyřeší samo... ono to u něj tak i vypadá, že mu to prohnívá stolem do minulosti...
OdpovědětVymazatKamio,kdyby kolega pracoval se mnou, tak bychom teď řešili 1.světovou válku.Já potřebuji také trochu nad sebou bič.
OdpovědětVymazatAno. První světová byla známa zákopovou válkou. Takže území nikoho mezi papírovými valy...
OdpovědětVymazatTady alespoň vidíš kde převládá ta mužská pracovní síla - v automobilismu. Copak je někdy budou zajímat také nějaké praktické věci co se provozu auta týká. Jako jak rychle a bezpečně připojit sedačku pro dítě, naskládat kočárek, vidět dítě co sedí vzadu i když řídím, kam dát flašku na mlíko, co dělat když až někde pod sedadla spadne dudlík, jak vylézt i s dítětem když jele jako z konve a nebýt v tu chvíli za vodníka, protože další ruku na deštník v tu chvíli těžko seženu. To víš, pro ně to jsou blbinkové banality, ale pomůže mi snad v tom případě nějaká akcelerace, odpich z místa a jiné naprosto nepotřebné údaje.A Gombovi bych radila, když neví kolik litrů má ten jeho kufr, venku už je docela teplo, tak co takhle zítra nasadit hadici s manometrem na kohoutek a kufr naplnit. Bude hned doma!!
OdpovědětVymazatJá přepočítávám velikost kufru výhradně na počet převážených pes.Můj současný kufr-pesovník pojme 2 labradory v dorostlé verzi a 1 kokra v dorostlé verzi a to naplacato, což jest nějakých 80-85 kilo, 3 labradory naplacato nepojme, což znamená, že do jedné svrtvy se nevměstná 105-110 kilo, takto na m2, pokud bych to měla ovšem brát na m3, pak by se do něj vešly i 3 pesy labradorky, tj.105-110 kilo. Je možné, že mezery by se daly vyplnit kočkem Ňuninkou a koťětem Pepou.
OdpovědětVymazat[21] Když jsem navrhl jednomu majiteli psa (shodou okolností taky labradora), jestli by nemohl dát toho čokla za přepážku - ne do kufru(!), aby mi nedýchal za krk, řekl, že to neudělá. Prý by toho psa ponížil, kdyby ho převážel jako brambory. Tak nevím... ;P
OdpovědětVymazata co kola hodit na střechu ?
OdpovědětVymazatTeoTy už komentuješ dokonce i sám sebe:-))))))))))))Jinak, pravdupovědíc, ve svém autě žádný kofr nemám, jen prostor za zadními sedadly.
OdpovědětVymazatKamio,území nikoho mezi papírovými valy, tak by se dala nazvat moje pracovna. Takové trefné.Elizo, to je nejlepší náhled na parametry auta, co jsem za poslední dobu četla! To budu muset ještě někde víc rozmáznout. Díky.Mod, hodně jsem se zasmála. Pojetí pesovníku nemá chybu, vzniklé mezery by pěkně mohl vyplnit had nebo dosypat křečky. Můj pes jezdí v bezpečnostních pásech na zadním sedadle.Teo, buď rád, že ti takový pes nedýchal do obličeje. To už bys možná ani nežil.Sedmi, já bych měla nejraději kola a na tom držáku za autem, střecha přijde jako poslední možnost, nejsem moc vysoká a asi by to byl humorný pohled, jak mi nejdou upevnit.
OdpovědětVymazatBáro,tak pozor, ať se ti tam do toho nedá Papírožrout obecný (Cartonum vulgaris), každé podezřelé šustění nebo drobné krknutí prověřit!
OdpovědětVymazatModono,naprosto souhlasím Bárou. Dlouho jsem se tak nechechtal. Auto, modla, symbol postavení, posilovač seběvědomí a nevím co ještě degradovat na pouhý přepravník pesů je naprosto skvělý nápad. A Bářina rada ...zbylé mezery dosypat křečky... mě naprosto dorazil. Díky dámy, rozsvítily jste mi den.
OdpovědětVymazatKamio,Cartonum vulgaris miluje hromady knih, poskládané v koutě a ve směsi s nějakým tím časopisem, tak bacha.Motoneználku, to mě těší, od toho by blogy také mohly být a když se to občas povede, je to fajn, já to mám u tebe a u pár dalších lidí podobně.
OdpovědětVymazatBáro,ty bláho, to mě nenapadlo! Snad nežere čínské hůlky... :)
OdpovědětVymazatKamio,čínské hůlky nejsou v odborné literatuře popsány, ale vím bezpečně, když ho chtějí nalákat, tak nejlépe na neposkládané puzzlí kousky.
OdpovědětVymazatA sakra!! Nicméně pokud jsou značky Melquiades, ať si to seřerou a táhnou pryč...!:)
OdpovědětVymazatKamio,tak hlavně ať tě nebudí drobné krkání...
OdpovědětVymazatSežerou a táhnou pryč???Kamio, kdes to viděl, aby řviřátko odtáhlo od někoho, kdo je dobře nakrmil...???
OdpovědětVymazatGalahade,to Kamia ještě všechno čeká, pak už bude vědět...
OdpovědětVymazat