Motto:

Cesta do pekla je vroubena dobrými úmysly

neděle 7. ledna 2007

Nejeblo mi,

ale bylo to o fous!

Moje rozhodnutí jet na školení svým autem bylo podpořeno rozhodnutím i zbývajících tří spolujezdkyň, které velmi ochotně vyměnily možnost jet starou třídveřovou Ladou Samarou zdobenou desticentimetrovými orezlými dírami kolem všech blatníků, za jakékoliv jiné vozidlo.
"Ale já vás nemůžu vzít zpět, já tam mám domluvenou ještě jednu návštěvu," snažila jsem se je chabou lží zahnat zpátky do Samary.
"To nevadí, on nás už někdo zpět vezme," řekly skoro jednohlasně a už mi seděly v autě.
Touhle odpovědí mi nevzaly možnost utéct kdykoliv během dne a že jsem je vezla tam, to bylo fajn, alespoň těch 50 km při rozhovoru lépe uteklo.
Po zapsání v recepci jsem si dala v Lobby baru ranní vyprošťovací kafe a džus, ale moc to nepomohlo. Tyhle brzké hodiny pro mě fakt nejsou.

Hned v prvních minutách přednášky nám mladý lektor (v duchu takovým říkám "Aktivní kufříčci" - bylo jich tak opravdu hodně) sdělil své jméno a věk a zvlášť zdůraznil svůj měsíční výdělek a pozici v hierarchii firmy, aby i duchem chudší mozky pochopily, čeho po absolvování semináře mohou dosáhnout.
Po 15ti minutách jeho motivační řeči mi došlo, že nejlepším motorem pro skvělé pracovní výsledky finančního potradce je jeho momentální chudoba a dluhy nebo chorobná touha pořídit si vagón spotřebních věcí, o kterých si doteď myslel, že je nemůže nikdy mít.
Nejlépe Mercedes CLK.
V tu chvíli jsem vypnula poslech a dala na radu Muris a začala dohánět spánkový deficit.
"Jak se na to tady mám soustředit, když zprava i zleva vedle mě, všichni spí,"  řekla mi pak má sousedka při druhém kafi o přestávce.
Nebudu se tady o tom už moc rozepisovat, neboť si myslím, že není v České republice člověka, který by  něco takového neabsolvoval.
Za zmínku stojí už jen oběd, který opět ukázal, jaká jsem křupka z dědiny, kyž jsem se nahlas podivila nad přinesenou porcí jídla.
"To myslíte vážně, posypat hranolky rýží a nakrájeným citrónem?"
"To je specialita, paní!" odpověděl mi osmnáctiletý číšník s pozdviženým obočím a tónem, jakým se mluví s pacienty na psychině.
Když po pár minutách číšník odnášel téměř z celé jídelny nedojezenou specialitu, přihrál mi od vedlejšího stolu nějaký pán, který naši debatu předtím slyšel.
"Řekněte v kuchyni, že ta specialita byla opravdu speciální, ale málo poživatelná."

A bylo třetí kafe.

Po obědě spali všichni.

Kolik musí brát za přednášku člověk, kterému nevadí, že při jeho řeči mu do xichtu chrápe třicet lidí?
No a pak už mě to přestalo bavit. Vzala jsem si kabát a šla se projít ven, neboť naštěstí se přednáškový hotel nachází v nádherné krajině v údolí mezi lesy, takže hodinová procházka byla přesně to, co mi co mi scházelo.
Po čtvrtém kafi a zmrzlinovém poháru už jsem se nahoru do "masážního" sálu nevracela a čekala v baru na onu kamarádku, která to všechno spískala. Vzdělávala se totiž v jiné části hotelu mezi vyššími šaržemi.
"Já jsem tak šťastná, že jsi tady!" vykřikla, když mě kolem páté hodiny našla uvelebenou v kožené sedačce.
"Šest let mi to trvalo, než jsem ji sem dostala," řekla všem, co seděli okolo.
"A co myslíš, že teď bude následovat?" zeptala jsem se jí se zájmem (sbírám přece ty myšlenkové pochody).
"Chápeš kolik let jsi promarnila?"
"Ne."
"Ty chceš zahodit svoji šanci po tom všem, co jsi zde slyšela?"
"Ano."
"Teď je to pro tebe všechno nové, doma si určitě uvědomíš, jaká by to byla škoda, kdybys nezačala pracovat. S těmi tvými známostmi, řekni kdo zná tolik lidí jako ty.....bla bla bla...... já přece pro tebe chci to nejlepší."
Jak jde život, pochopila jsem, že jakmile někdo řekne větu:"Já pro tebe chci to nejlepší," je nejvyšší čas vzít nohy na ramena a nečekat ani na večeři. Jinak budou problémy.
Cestou zpět mě provázel takový hořký pocit. Ani já sama nechápu, proč jsem tam vlastně jezdila. Asi proto, že jsem chtěla někomu vyhovět i přes veškeré své přesvědčení. A to se asi dělat nemá. Inu, je to zkušenost.
Na ztemělé dálnici moc aut nebylo, hrála mi oblíbená hudba a u Shellu jsem si náladu vylepšila bagetou Kuřecí mls, tu já ráda.
Za  jízdy jsem ji snědla a jak jsem házela zmačkaný celofán pod sedadlo, tak jsem už zase byla ve své kůži, protože jsem si vzpoměla na Kamiliče, jak by mě za tohle vyhodil z auta a musela jsem se začít nahlas smát, když jsem si představila, jak bych tu stála na kraji dálnice a koukala se za zmenšujícími se červenými světýlky mého auta s Kamiličem u volantu a viděla, jak z okénka velkým obloukem letí celofán od majonézy...

P.S. Deky a hrnce nevezu, asi jsem je prospala.


 

15 komentářů:

  1. Kdysi mě navrtala do čehosi podobnýho kámoška. Sice jsem nemusela nikam jezdit, bylo to o pár bloků vedle, ale průběh byl téměř totožný (bez specialit ovšem). Letadlo jak vyšitý... Jen s tím rozdílem, že my kufříčkům říkáme \"mladí střihouni\" :-)

    OdpovědětVymazat
  2. Báro...jsem ráda, že jsi zase mezi námi. Nepoškozená.

    OdpovědětVymazat
  3. Bározapomněla spoužít magickou větu \" No to si děláš prdel!\" :-))

    OdpovědětVymazat
  4. teda baro,ja fakt nechapu, proc jsi tam jela. podle tvych blogu se zdas docela ostra holka, ktera si ennecha veset buliky na nos a nechas se ukecat na takovouhle akci????

    OdpovědětVymazat
  5. Duno, jenom mi potvrzuješ, že u nás asi nezůstal něčeho takového ušetřen žádný člověk.. :(Mirko, v rámci nepoškození asi přijdu o kamarádku. Pokud tedy nepřestane blbnout a pokud se dá ještě nazývat kamarádkou.Mod, magickou větu asi ještě budu potřebovat. Uložím si ji do paměti do pohotovostní přihrádky.Pajo, ve většině věcí mám jasno, a nebylo pro mě tajemství na co jedu, aledoufala jsem, že když vyhovím kamarádce se kterou mám léta pohodový vztah, tak ona pochopí, že když odmítnu tuhle práci i po absolvování semináře, že opravdu nemá cenu do mě dál hučet.Bohužel to vypadá, že se stal pravý opak.

    OdpovědětVymazat
  6. fakt ztracenej čas - hrnce v kopru, kopr v polívce a Polívka na farmě!

    OdpovědětVymazat
  7. Školení...jsou vážně fajn. Měl jsem jet ještě s jedním kolegou na jedno do Pardubic. Ještě tejden před akcí nikdo nevěděl, kdy přesně bude. Navíc se pak ukázalo, že šéf je vůl. Na to školení totiž měl jet někdo úplně jinej... Ale prej bylo fajn. Jedlo se, co si kdo přivez, kafe bylo v automatu, místo stolu posloužila záda kolegy... Skoro mi vadí, že jsem tam nebyl...

    OdpovědětVymazat
  8. ... školení... asi jsem výjímka, já na žádném takovémhle nikdy nebyla a na prodejních zájezdech tyky ne. Myslíte, že mám závažné mezery ve vzdělání ?

    OdpovědětVymazat
  9. Hurááááááavatar se vrátil ! Při psaní posledního příspěvku jsem moc šachovala s obrázky a on se mi asi někam schoval, mrška.

    OdpovědětVymazat
  10. Nedotčená a o zkušenost bohatší :-) Aktivní kufříci poslední dobou vyrazili do terénu a odchytávaj lidi ve městě. Už umím slušně kličkovat i tvářit se nepřístupně. Je s nima legrace ;-)

    OdpovědětVymazat
  11. Báro,tak ten závěr, ten je:))Dalo se předpokládat, že to takhle skončí, ale můžeš být naprosto v klidu, protože máš svědomí čisté, \"specialitu\" jsi nepozřela, udělala sis vycházku po okolní krajině a nakonec - ani ten Kamilič tam nebyl, aby ti zabránil schřoupat bagetku, drobit o sto sedm pod sebe a odhodit celofán od majonézy na zadní sedadlo - hned vedle čtrnáct dní zdechlé kuny a mapy polité kafem.\"...a už seděly u mě v autě\" - třeba kdyby tam byl ten celofán se sezamovými semínky, tak by tam nevlezly:))

    OdpovědětVymazat
  12. Teda Rowdy, s Tebou bych jednou chtěla hrát hru na asociace! To by jediné oko nezůstalo suché ;)Olísku, jsi vzácný úkaz v našich končinách, chraň si své panenství :)))Avatar je milý.Magrátko, už i v terénu? Já si vždycky vzpomenu na jednu babku z amerického filmu, jak řvala z okna na obchodní zástupce:\"Všechno, co mi chcete nabídnout, už mám doma dvakrát!\" a zabouchla okno.Kamiliči, ty spolucestující by si klidně sedly i na tu kunu ;)Asi si pohorším, ale musím se přiznat, že na mapy jsem opatrná, protože mapy miluji. Pokud by se mě někdo chtěl zbavit, ať mě odvede do prodejny Geodézie a má ode mě pokoj. Kafem poleju cokoliv, ale mapu ne!

    OdpovědětVymazat
  13. Báro,u mě sis polepšila;-) Ale počkej na to tóčo, až tady zabrousí Mod. A ta tady zabrousí, protože ta brousí všude!! Zase se bude houpat sesle předsedy:-) A pokud je někdo schopen si sednout na vyjetou kunu, tak to už je asi pěkný schoř! :)

    OdpovědětVymazat
  14. Galahade,to muselo být skvělé školení! Klidně bych byla ochotna obědvat na něčích zádech, alespoň bych měla jistotu, že mi nečumí do talíře :))Kamiliči, snad to nebude tak zlé :))

    OdpovědětVymazat
  15. Prej bylo,ale dobrého pomálu, jak praví stará lidová moudrosť ;-)

    OdpovědětVymazat