Motto:

Cesta do pekla je vroubena dobrými úmysly

neděle 15. října 2006

Musím se přiznat k jedné vášni.

Miluji je, dost je střídám, sháním si další, jsem poháněna strachem, že mi utečou a já je nebudu nikdy mít a těžko nesu, když přijdu někam a tam je vidím, jsou v tu chvíli nejkrásnější, nejzajímavější, zvlášť když vidím, že jsem je ještě neměla

Šetřiče obrazovky.

Mým počítačem  jich prošlo dost, ale zmíním se jen o těch nejmilejších.


Na první lásku se nezapomíná. Byl to námořník na pustém ostrově a bydlel v mých prvních Oknech verze 3.1. Námořníka jsme milovali všichni, kdo jsme ho měli. Jeho chování řídil jakýsi generátor náhody a  on dělal všechno možné i nemožné a telefonáty mezi námi majiteli byly asi takového obsahu:
Už ti chytal ryby?
Jo, chytil žraloka a upekl si ho.
To můj ho pustil zpátky do moře a pak si vyhrabal želví vejce.
Želví vejce jsem měla v neděli, od té doby mu jenom zhasínal oheň.
A už jsi viděla loď no obzoru?
NE!! Tam je taky loď? Ale to ještě nikdo neměl!
Prej už ji měl Luboš, ale jen jednou.
Nekecej, Luboš měl přece námořníka na palmě.
Měl ho na palmě a pak byla ta loď.
Já ho měla taky na palmě, ale žádná loď tam nebyla, jen racci.
...........
...........
A tak to šlo celé dny.
Všichni jsme čekali, že to bude mít nějaký konec, že třeba někdo námořníka odveze na pevninu, ale to se nestalo a asi je tam dodnes.

Pak přišla nová Okna - 95 a s nimi rybičky v akváriu. Dokonce jsem poslala někam jakýsi malý peníz, abych měla plnou verzi a mohla si naprogramovat, jaké rybičky chci a jak mají plavat a mezi jakými rostlinami a objekty. Jsou věci, na kterých se prostě nedá šetřit. Kdyby tam byla ještě jiná zvířátka, určitě bych si je přikoupila také.
(Třeba ledního medvídka nebo žirafku - to by bylo akvárko!  .... Tak ne, no.)

A pak přišel přelomový okamžik, kdy jsem začala chodit na internet a bylo mi doporučeno, abych si stáhla nějaký antivirák, nejlépe dva a ta osudová věta zněla: "Najeď si na slunečnici a tam si něco vyber."


Bylo to jako když pozvete hladového na zabíjačku. Těch krásných prográmků na recepty, na plánování výdajů, na vedení registru knih v knihovně a fotek v albech a navrhování interiérů a všelijakých utilit, z nichž jsem většině ani nerozuměla!

A těch šetřičů!

Vyzkoušela jsem jich hodně. Moc se mi líbily nádherné fotky Skandinávie - Absolute Finland a Absolute Norway, nyní je mým favoritem Impresionist Paintings, kde mi náhoda vybírá z díla impresionistických malířů. A tak se mi občas stává, že sedím před počítačem a jen tak koukám a koukám a kochám se........

A těším se, že tak za měsíc by mohla být zase změna, už mám vyhlédnuté 3D delfíny....

8 komentářů:

  1. V prácijsem měl jednou dobou šetřič, kde se k zemi volně snášely dolarové bankovky... a dole naskakovalo číslo, kolik miliónů dolarů má Bill Gates právě vyděláno, ale to moc nebylo vidět a všichni jen chtivě zírali na ty peníze...

    OdpovědětVymazat
  2. Hm, to já jsem člověk skromný, tudíž můj spořič již řadu let tvoří 3D text ve znění \"jsi nejlepší!\".

    OdpovědětVymazat
  3. Rowdy, mě by iritovalo, kdyby se mi po monitoru procházely cizí dolary ;) ale od tvůrce vtipné a pravdivé.dr.hypošlacha - není nad skromnost, ale tak to má být. Co je, to je! :D

    OdpovědětVymazat
  4. dik za typ na slunecnici, jdu se taky pokochat ;) Ty pouzivas programy na recepty? JAK? planovani vydaju, ruzny registry atp to zni jak za trest! ;)Mrknu se na ty interiery i kdyz CAD je CAD. A jinak ja sporice nepouzivam, vetsinou se spokojim s vychytanym backgroundem a designem desktopu a bud to je ON nebo OFF (myslim comp) sporice ktery popisujes stejne nejsou zadny sporice, naopak spotrebujou vic energie...Tak bud trochu ekolog! ;-))) BTW: bypinate veci kompletne ze zasuvky nebo to mate na stand-by?

    OdpovědětVymazat
  5. pro spoonZačnu od konce. Mám spočítáno (manžel je pečlivec), že když vytahujeme věci ze zásuvky, tak uspoříme ročně asi 700 Kč. Takže mám šňůry (takové ty rozdvojky a roztrojky) s vypínačem a nevypínám jenom DVD a mikrovlnku kvůli časování hodin. Spořiče nemám na spoření, ale pro potěchu (magor, co?). Když u PC nejsem, tak ho vypnu. Přesně jsi odhadla, že zapisováním výdajů se trestám a to vždy, když mám pocit, že mi tajou peníze přímo pod rukama. To si pak začnu vše zapisovat, chvíli to vydržím, pak spolehlivě zjistím, že utratím víc než vydělám ,tak toho zas nechám :) Jen ty recepty jsou skvělé, ale musí na to být čas. Najdu si nějaký recept, projdu ingredience, zakliknu to co mi chybí a ono mi to vytiskne seznam do obchodu. Lepší by ale bylo, kdyby program ten seznam odeslal do obchodu a do 20ti minut, by u dveří stál kurýr s nákupem ;)). A ty interiéry je v podstatě lepší milimetrový papír a vystříhané skříňky z barevného papíru. Ale pro blba jako jsem já, že si objedná do pracovny stůl 220 cm, když pracovna má 200cm na šířku, je to přesně ono!! Měj se pěkně!

    OdpovědětVymazat
  6. to s tim dovozem do domu neni urcite nerealny, tady to funguje a jestli v cechach jeste ne tak brzo bude, s eletrikou to mame stejny, jen tady maj u vsech zasuvek ty vypinace (se svetylkem) automaticky - velice sikovny - i kdyz ja to vypinam vetsinou jen kdyz nekam jedem. V nasi rodine neni peclivec (a hospodar) bohuzel zadnej z nas ;-)Hele BTW: neuvazovala jsi zmensit font pro komentare? Prijde mi to dost necitelny. Ale furt ses dobra, mas vetsi pocet komentaru nez ja LOL A kdyz uz jsem u tech komentaru blogu: kdybys updatovala tu fotku v sablone za neco vic spojenyho s tebou, bylo by to uplne uzasny (ja nejdriv furt myslela ze ses to na ty fotce ty, nez jsem tu sablonu videla jinde)Jinak super, drzim palce a mej se.

    OdpovědětVymazat
  7. námořníkpřed několika měsíci jsem při návštěvě jedné stránky koutkem oka zahlédl reklamu že legenda šetřiče sailers(námořník) se vrací pro XP bohužel než jsem stačil na ní kliknout zmizela a tak hledám a hledám....

    OdpovědětVymazat
  8. skineri,pokud najdeš, dej vědět! Prosím prosím!!!

    OdpovědětVymazat