Motto:

Cesta do pekla je vroubena dobrými úmysly

sobota 21. října 2006

Kouzla ve skleněné kuchyni

dnes bude k obědu skleněná kočka
Je mi líto, že neumím fotit sklo. Je to naprosto svébytný druh fotografování. Světlo se chová úplně jinak, než na neprůhlednách objektech, hra jeho odrazů a záblesků je překvapující  a ubohý amatér z kategorie "fotografující matka" je zmaten a nešťasten, že nedokáže zprostředkovat tu krásu a křehkou jemnost.
Je mi to líto o to víc, že moje maminka je sklářka - figurkářka. Její krásné věcičky projdou okolo a odcházejí někoho potěšit a já bych je tak ráda zachytila alespoň na obrázku.
Život mamku zavál daleko od milovaného skla, ale jak ona říká, kdo chce něco opravdu dělat, tak se k tomu dříve nebo později stejně dostane. Ke sklu se vrátila jakmile to jen trochu šlo. V den, kdy šla do důchodu, okamžitě byl v kuchyni sklářský kahan, skleněné tyčinky a potřebné nářadíčko.
Zatímco já ve své kuchyni plácám knedlíky, buchty a různé kucmochy, mamka ve své kuchyni  vdechuje život křehkým květům, rostlinám, zvířátkům a drobným postavičkám.
Oč déle se nemohla sklu věnovat, o to nadšeněji se pustila do práce. Dlouho do noci sedávala u kahanu, aby vrátila svým rukám tu nesmírnou obratnost, s níž musí během několika vteřin vtisknout skleněné tyčince 3D tvar, například pejska a ještě mu dát nějaký pohyb. Sklo je nádherný, ale nemilosrdný materiál. Jedno zaváhání, náhlé zvýšení nebo snížení teploty a odměnou je okamžitě prasklina. Věřte mi, že vím o čem mluvím. Moje pokusy končily vždy neomylně v koši. 
Její láska ke sklu se převtěluje do originálních přívěsků na krk, s citem kombinuje drobné skleněné objekty s přírodninami a rozveseluje náš život různými legráckmi. Komu například doma sedí na lampičce skleněné mouchy?

6 komentářů:

  1. tohle prostě z pozice člověka, který nezvládne ani rovnou čáru nepochopím...:)

    OdpovědětVymazat
  2. mykee, mě to nikdy neomrzí se dívat, jak ty krásné věcičky vznikají. A mamka měla pravdu, když říkala, že i když léta u kahanu neseděla, tak ta zručnost se nezapomene, tak jako nezapomeneš jezdit na kole. ;)

    OdpovědětVymazat
  3. mimochodem, mykee, když jsme u toho, já bych se mohla zpívat a na něco hrát, pouze kdybych se živila jako deratizátor. Přišla bych, zazpívala, a myši, potkani a určitě i pavouci by se v dané lokalitě už nikdy neukázali.

    OdpovědětVymazat
  4. Trénuj Znáš to o tom jablku, že nepadá daleko..?? Musíš to mít v genech, maminku máme všichni jistou \" říkají chlapy \" PŘECE. ---(:-§o))) DL.

    OdpovědětVymazat
  5. 2. Křehká Krása, Pochvala pro maminku.

    OdpovědětVymazat
  6. pro Dědu LebeduUž jsem to zkoušela a bude to dlouhá a trnitá cesta ;)

    OdpovědětVymazat