17. - 19.5.2007
Nejznámější automobilový závod světa slaví letos 80. výročí od svého založení.
Závod dlouhý 1000 mil si vymysleli nadšenci v autoklubu v Brescii. Lety se původně skromný závod rozvinul v jeden z nejprestižnějších světových podniků s účastí nejlepších závodníků, továrních týmů a milionů diváků ve špalírech kolem silnic.
Nad heroickými výkony strojů i jezdců se dodnes tají dech. Jezdilo se v běžném provozu a to mělo za následek i tragédii, kdy v roce 1957 vylétlo ze silnice Ferrari rychlostí 282km/h a kromě pilota a spolujezdce přišlo o život i devět diváků.
Ve stejném roce se zabil ještě jeden jezdec, zraněné diváky a závodníky nepočítaje, byly takové závody v Itálii a jiných zemích nadobro zakázány.
Před 25ti lety byla tradice oživena jako sportovní jízda pro vozy vyrobené v letech 1927-1957 .
Pořadatelé pustí na start 375 vozidel, pečlivě vybraných z osmi stovek přihlášených a startovné činí 5500 euro/auto.
Cílem je za jeden večer a dva dny objet trasu původního závodu, zpestřenou padesáti silničními testy různé povahy a jede se za běžného silničního provozu. Konvoj má několik plánovaných zastávek a velkým bonusem takového výletu do kvetoucí Itálie je možnost spatřit i veterány aut a motocyklů z řad příznivců, doprovázejících trasu této kavalkády.
Přihlášené automobily (celkem 55 značek) jsou tím nejlepším, co se mezi sportovními vozy a zakázkovými karosériemi objevilo.
Unikáty pocházejí z nejznámějších sbírek nebo firemních muzeí a člověk má možnost vidět je jen jednou za život.
Ochutnávka:
Bugatti 57 Atlantic
$$OBR217125$$
Ferrari 250GTE
$$OBR217126$$
Jaguar C
$$OBR217127$$
Jaguar C
$$OBR217128$$
Dobová reklama, se kterou se nedá než souhlasit!
$$OBR217129$$
To be continued - konkrétní typy na cestu a kde se toho dá nejvíc vidět.
tak můj favorit je koňovej ferrari :)
OdpovědětVymazatJá bysem si vzala to Jaguára:-)
OdpovědětVymazatParádní foto... znalci jistě ocení vše v chromu, styl a absenci airbagů:)) Vážení, Lotus je Lotus (a předpokládám - co člověk, to názor:)
OdpovědětVymazatMod máš bod :-)Ten jaguar je prostě nej :-))Báro, já si atmosféru MM představuju jako ve Feliniho Amarcordu. Ty se v tom vyznáš, myslíš že se tam (v Rimini) mohl Mille Miglia jet? Fellini to natočil jako autobiografii tak asi se tam nějaký závod jel.
OdpovědětVymazatBugatti :-)
OdpovědětVymazatmozoneznalkučistě hypoteticky mohl, ale nemohl by mít 1000 mil ta riviera městeček na sebe navazujících je sice dost dlouhá, ale ne takhle a je celkem nudná, musíme vymyslet, kam by se pak dalo ject dál:-))
OdpovědětVymazatTen Jaguár je una la bomba!:-)))
OdpovědětVymazatAc mam pro znacku JAGUAR silnou slabost a jednoho v merku, ktereho chci do garaze, tak na techto fotkach mne nejvice zaujala ta nadherne nalestena Buggatti Atlantic - och, z toho by jeden *cenzurovano* :o)))
OdpovědětVymazatVeru, veru: To Bugatti nemá chybu... (akurát neviem, kde sa tam vzalo to druhé \"g\" ;-) )
OdpovědětVymazatLojzo,Jedno \"g\" jsem ubrala, ale nejedu v tom sama, v mojí milé knížce o sportovních vozech je to také :)))
OdpovědětVymazatBáro,myslím, že je hřích v těchle vozech (ve všech) jet sám... někomu bych prostě ty dojmy musel sdělovat!!! :)
OdpovědětVymazatKamio,společná radost ze sdílení je u všeho. A zde zajisté taky ;)
OdpovědětVymazat