Motto:

Cesta do pekla je vroubena dobrými úmysly

neděle 14. prosince 2008

Vůně dobrého jídla

a zapálená svíčka umí udělat pohodu.

3.adventní neděle
Mohla bych psát o průšvihu, jak se včera unavený taťka vracel ve dvě v noci z práce a patrně už toho měl dost, protože projel rovně kruháčem, čímž si o vysoký obrubník dočista prorazil obě pneumatiky a dojel domů za strašného kraválu jen na discích.
Mohla bych též rozhrábnout skutečnost, že Alexin přítel Vetřelec 2, na těchto stránkách označován familiérní zkratkou V2, už není od včerejška Alexiným přítelem, ale nějak se mi nechce nedělní podvečer plnit bulvárními tématy.

Dnešek plynul po hektickém pátku a sobotě už jen jakýmsi samospádem.
Ráno bylo ještě pracovní a opravdická neděle začala až po desáté hodině dopolední, kdy jsem si přivezla Destruktorka od chůvy. On mi zase celou cestu domů chrochtal, abych věděla, že se byl podívat na živé prasátko, co má chůvina babička v chlívku a já se mu smála, protože to umí opravdu dokonale.
Doma jsem se pustili do vaření, Alex mě ukecala na polévku z růžičkových kapustiček a pak jídlo, které má u nás čím dál větší oblibu, pro svou jednoduchou přípravu a výslednou chuť.
Nerada bych urazila španělskou paellu, ale vlastně je to variace na toto téma, jen mořské plody jsem suchozemsky zaměnila za proužky jakéhokoliv jiného masa kromě hovězího. To by při krátké přípravě zůstalo asi dostatečně nezměklo.
To se do hlubší pánve vhodí na lžičku oleje hrst nakrájené cibule a asi 300g masa, nakrájeného na úzké nudličky. My s Alex a Destruktorem máme nejraději kuřecí nebo krůtí.
Chvilku se to restuje, okoření paprikou, drceným kmínem a provensálskou směsí, trochu se přisolí a zatímco se to samo dělá, tak si nakrájím půlku paprik z balení trikolora, jsou teď překvapivě levné a jídlo je pěkně barevné. Ze zeleniny se tam může přidat vlastně cokoliv, co je v ledničce, ale co by mi  tam chybělo, by byl nadrobno nasekaný řapíkatý celer, ten dá celému jídlu prima charakteristickou chuť.
Zeleninu přihodím do pánve a vypadá to takhle:

$$OBR380867$$

Nechám ještě chvíli opéct a pak přileju 2 deci vody (kdyby to nejedl mrňousek, doporučila bych kostku Masoxu) a 3 - 4 hrsti rýže.
Přiklopím poklicí a nechám 10 minut pomalu vařit, pak to ze sporáku odstavím a nechám ještě dalších 15 minut odstát. 
Výsledkem je vynikající "eintopf", rýže se jen rozsýpá a je ve spojení s masem a zeleninou dobře pikantní. K tomu nakrájená rajčata a vždycky si pochutnáme.

Lhala bych, kdybych napsala, že jsem na "adventním věnci" rozsvítila dnes třetí svíčku, protože jsem teprve dnes měla čas na něco takového poprvé pomyslet. Tudíž jsme u odpolední kávy zapálili šmahem rovnou svíce tři, i za ty dvě předchozí neděle, kdy mi ta pohoda nějak nevyšla.

$$OBR380865$$

Ještě do včerejška jsem též tvrdila, že na nějaké pečení zvysoka kašlu, ale nějak mě přemohla vanilková nálada a dnes večer to rozjedu ve velkém. Tedy ve velkém pro mě! To znamená, že bude pár vanilkových rohlíčků, išlské dortíčky a ořechová vosí hnízda, vše v množství menším, než malém, protože za žádnou cenu nehodlám dopustit, aby se mi vrátily na podzim pracně vycvičené kilogramy.
Stromeček už máme též koupený, je asimetrický (tzn. že má asi metr) a je živý, v širokém  květináči, tudíž se jen tak snadno nenechá od Destruktorka převrátit a nazdobíme si ho úplně nerozbitně ozdobami z barevných papírů, co minule dovezla Alex z Vídně a bude nám hezky a nebudeme se trápit žádnými rozchody, protože za rohem na nás jistě čeká něco hezkého.

20 komentářů:

  1. Moc krásný adventní \"věnec\"! doufám, že nechytne ta mašle, od ní pak ubrus, atakdále:o)Pozdravení Alex!

    OdpovědětVymazat
  2. Voda? Masox?Kdyby to nejedl mrňousek, doporučil bych 2 dl dobrého bílého vína ,-)

    OdpovědětVymazat
  3. Gombo,víno měly kuchařky přímo, žádné okliky přes pánev. Já to zkoušela v téhle kombinaci jednou a vrátila se k hovězímu vývaru nebo vodě. Nějak se mi to tlouklo s tím celerem. Poslední úspěšný pokus s vínem byl pod pikantní červené zelí, mňam!

    OdpovědětVymazat
  4. Mod,máš postřeh! Na tu mašli musím dávat bacha, i když hasičák mívám po ruce.Alex si to jistě přečte, díky.

    OdpovědětVymazat
  5. Báro,taky jsme dnes s Vílou zapálili třetí svíčku. A pak se jali věnovat jiným, nesmírně důležitým věcem. Když tu náhle se místnost rozjasnila. Zprvu jsem to přikládal následkům \"ovílení\", ale pak jsem jen zařval a na mne nevídaným švihem se vymrštil ke stolu. Adventní svíčky se jaksi spojily všechny dohromady, přidaly k sobě větev a ubrus... Dopadlo to naštěstí dobře, beze ztrát na životech i majetku! ;-)

    OdpovědětVymazat
  6. Ahoj Vojto,to se mi také jednou stalo, ta romatika se holt nesmí přehánět :-D.Znám tvé rychlé reakce, jako kdybych to viděla :-DDD. A moc zdravím Vílu.

    OdpovědětVymazat
  7. kdyz vidim to jidlo...vypada bajecne,tak mam hlad a chut na vino :-)Baro,je V2 podobny Vetrelci? Nebo se jen \"vetrel\"? :-)))Je to uzasna prezdivka pro pritele dcery,dlouho jsem se tak nezasmala.

    OdpovědětVymazat
  8. Cheorchio,Vetřelec 1 byl Destruktor, když jsem se s ním poprvé seznámila prostřednictvím dvou čárek na těhotenském testu. No krátce potom následoval V2, přiveden dcerou k mé velmi malé radosti. Ale hezkej je, to jsem mu nikdy neupírala :-). Někde jsem o tom psala zkusím ti to večer najít.

    OdpovědětVymazat
  9. Stromeček v květináči je dobrý nápad :) Díky

    OdpovědětVymazat
  10. sedmi,vždyť on ten živý stromek je dokonce i levnější než uřezaný!!! A vypadá moc hezky a nepelichá z něj jehličí. :-)

    OdpovědětVymazat
  11. Báro,Víle pozdrav vyřídím, ostatně, přečte si jej sama. Ukazoval jsem jí \"Barmanku\" a udělala jen \"ááách\" a následovaly superlativy! ;-)Bohužel, je teď v práci, zatímco já si až do konce roku válím šunky doma, vybíraje si povinně zbylou dovolenou. :-D

    OdpovědětVymazat
  12. Zaujalo mě to rovné projetí kruháčem a proražení obou předních pneumatik. Nevím proč (ale úplně blbě - předesílám) mě napadlo, že kdyby jel na kole, prorazil by jen jednu... Hele, on ten taťka už přeci kdysi usnul za jízdy na kole nebo si to pletu...? Nene, nepletu! http://jdem.cz/apzc4

    OdpovědětVymazat
  13. Vojto,už jen tím, že si Víla vybrala tebe, dokázala že má vkus! :-DDD

    OdpovědětVymazat
  14. Kamio,DD, zase mi kradeš myšlenky :-). To bylo první, co mě napadlo. Chtěla jsem na ten článek odkázat, ale nemohla jsem ho najít, jsi lepší!

    OdpovědětVymazat
  15. Cheorchio,tak tady to je: http://barmanka.bloguje.cz...ii.php, jak to bylo s Vetřelcem 2. Moc se to za tu dobu nezměnilo.

    OdpovědětVymazat
  16. Báro,se červenám...! ;-)

    OdpovědětVymazat
  17. Vojto,červenat se nemusíš, já kdybych měla možnost sbalit někoho, kdo má doma tak krásné jehličí, tak se též nebudu nijak žinýrovat :-D

    OdpovědětVymazat
  18. Báro,čéče, na jehličí to nebylo! :-D

    OdpovědětVymazat
  19. Věnec-nevěnec, paela-nepaela, Vetřelec-Nevetřelec, ale hlavně když je pohoda :-)

    OdpovědětVymazat
  20. Vojto,to je dobře! Bylo by divné, kdyby Víla udělala to co Destuktor, přišla by za branku a s rozkoší se začala válet v tom krásném jehličí :-D.Rowdy, ještěže tě máme, takhle lepidárně by to nikdo jiný nevyjádřil. :-)

    OdpovědětVymazat