Motto:

Cesta do pekla je vroubena dobrými úmysly

sobota 21. dubna 2007

Nevšední všednosti

Lásko, vidím tě všude

Vždy mě překvapí, když čtu knihu a najednou narazím na text, který jakoby před chvílí probíhal mojí hlavou. Podobné myšlenky při stejné činnosti. Ovšem klasik to vidí ještě vzletněji než já.

Je to ten pravý prožitek očisty, kdy z voňavé pěny, vynořuje se sněhobílý porcelán, třpytné sklo a hlavně radost z dokončení, kterou psaní románů poskytuje tak jednou za tři roky, kdežto při mytí nádobí přichází každý den.
Toho nádobí ovšem nesmí být mnoho, saponát musí být příjemný a na ruce pak musí přijít dobrý krém, načež celou akci uzavřeme sklenkou bílého Cinzana s citrónem a ledem a návratem na pohovku ke svému miláčkovi.

Vladimír Páral

30 komentářů:

  1. U mytí nádobíbych poezii nehledal. Raději jsem pořídil myčku na nádobí. Aby bylo více času na lásku.

    OdpovědětVymazat
  2. Gombo,záleží, v čem tu lásku spatřuješ. Já mám myčku rovněž, ale když myju ručně skleničky k prostření večeře pro dva, těšení na lásku začíná už v tomhle okamžiku.

    OdpovědětVymazat
  3. nekdy rada myju nadobi, vyuzivaje cas na premysleni...laska posledni dobou prolita domem a zas vylita, pak se vraci a tak dokola ne a ne se ustalit ci co.... :s

    OdpovědětVymazat
  4. Leni, to láska dělá často, je to potvůrka nestálá. Ale pokud alespoň chvilku setrvá, je to zázrak.

    OdpovědětVymazat
  5. Přeju dlouhou životnost stavu, ve kterém se nacházíš.(a trochu závidím, no)

    OdpovědětVymazat
  6. Tyhle stavyjsou uzasny, me ted taky bavi vsechno :) Prusvih je, ze vsechno taky delam dvakrat tak dlouho, nez je bezne a vetsinou dvakrat predelavam, neb hlava je jinde a kazim na co sahnu. Zejmena v praci je to ohromne prima vec :-))

    OdpovědětVymazat
  7. Přesnětakhle si představuju závěr mytí nádobí, ovšem Cinzano bych zaměnil za růžové francouzské:))

    OdpovědětVymazat
  8. Terrynko,a taky se ti děje, že na tebe někdo mluví a když ztichne, vůbec nevíš, co říkal? :-)))najednenoze, víš jak to je, jednou nahoře, jednou dole :-)Kamio, teď jsem viděla v Kauflandu nesmírnou degradaci francouzského růžového vína. U pokladen jako krabicové za 18 Kč ...

    OdpovědětVymazat
  9. Báro,to mi ani neříkej, to mi neříkej!!! :)

    OdpovědětVymazat
  10. Kamio,představ si, že já si u té hrůzy na tebe dokonce vzpoměla...

    OdpovědětVymazat
  11. Baru, to se mi stava nekolikrat denne :) Zejmena konverzace po telefonu je katastrofa, jak nemam vizualni kontakt, nevnimam vubec. Nicmene ohlasy jsou celkem pozitivni, zatim jsem nic nedojebala tak, abych si toho hned nevsimla, takze zvladam opravovat vcas a zakaznici jsou nadseni, ze se na ne usmivam :-)

    OdpovědětVymazat
  12. Báro,to jsi hodná a paměť Ti slouží... :))

    OdpovědětVymazat
  13. Kamio,to bys koukal, co já si všechno pamatuji!

    OdpovědětVymazat
  14. Terrynko,konverzace po telefonu je jedna z nejtěžších disciplín!!

    OdpovědětVymazat
  15. Telefon je vrazedna zalezitost - pro me, protoze se na vsechno ptam trikrat a pro jistotu si to i vsechno pisu a pro kolegy, kteri rvou smichy z mych znicujicich replik \"no jo no\" a \"to mate tezky\", \"aaanoo, presne\", ktere prozrazuji, ze jsem totalne mimo obraz :)

    OdpovědětVymazat
  16. Báro,to je potřeba občas provést format C:/ (dělá to něco?:))

    OdpovědětVymazat
  17. Terrynko,jakobych tě viděla :-DKamio, NEZLOB!!!

    OdpovědětVymazat
  18. Barua to neni vsechno :) Muj kolegokamarad si tuhle nasazoval v kancelari slunecni brejle, kdyz se objevil muj Plesounek, ze prej jsem jak kdyz vyjde slunicko a on oslepnout nehodla :-)))Nicmene debilita se neprojevuje jen v praci, prave jsem si uvarila treti caj. Nic divnyho. Kdyby ty dva predchozi nestaly netkutny v kuchyni na lince :-)

    OdpovědětVymazat
  19. Terrynko,třetí čaj? :-DDTak to tě asi netrumfnu :-)))

    OdpovědětVymazat
  20. ..nádobí mi nevadí, jen kdyz jsem v blouznení, tak mi pri nem padají nádoby i sklenicky z ruky :-) ....k pití uprednostnuju sklenicku hodne studenýho sampanskýho.

    OdpovědětVymazat
  21. Gino, musela jsem si to tady po sobě znovu přečíst, abych nějak pochopila Tvůj povzdech a smajlíka... ale stejně se nepovedlo. Nebuď smutnej..

    OdpovědětVymazat
  22. To nic, Baro, ja reagoval spis na nektere komentare... s povzdechem.

    OdpovědětVymazat
  23. vybavila se mi dalsi z nasich ucitelek z gymnazia...manzel s detmi se ji slozili na vanocni darek-mycku a ona z toho malem dostala infarkt, protoze u pomyvani pry relaxuje a ani tu mycku nemela kam dat a tak ji snesli do sklepa a porad tam z ni mela povoden...a taky mi to pripomina, jak sexy je kluk, kdyz vari!

    OdpovědětVymazat
  24. čagi,kluk, který vaří je pro mě mýtická postava z filmu nebo z literatury. Občas o nich slyším, ale žádného neznám...

    OdpovědětVymazat
  25. Baro,a nesmi to byt takovy, na kterem je videt, ze si uvari a pak to vsechno sni...

    OdpovědětVymazat
  26. čagi,pokud je labužník nejen ve vaření, tak se mu to obvykle nestane. Teda, co jsem slyšela, já vlastně žádného neznám :-)))

    OdpovědětVymazat
  27. Čagi,třeba se pletu, ale vypadá to, že ti jde jen o jídlo (viz [24] a teda hlavně [26]!!).Báro: Kde se takové drby berou, to by jeden zaplakal jak se lže!! :))

    OdpovědětVymazat
  28. Kamio,ne o to jidlo mi prave nejde...to spis ten kluk je k sezrani, to ze stoji u sporaku mu dodava na sex-appealu!

    OdpovědětVymazat