Motto:

Cesta do pekla je vroubena dobrými úmysly

neděle 25. února 2007

Co když zítra umřu?

No problem.


Ne, nejde na mě depka, jen si tak říkám, pojedu ráno za povinostmi a ze zatáčky u borovice vyletí v protisměru nějaký blázen, tak jak tam blázni, co zatáčku neznají, vylétávají minimálně jednou týdně, a smete mě sebou do věčných lovišť?
Technické detaily jsou vyřešeny, šaty do truhly mám s Alex domluvené, hudbu taky (to budou ostatní pozůstalí koukat), že nesnáším červené karafiáty, to ví každý a u fotografa už jsem taky byla (ovšem to byl prů*er za těžký prachy).
Poslední věc, která mi leží v hlavě, jak to udělat s internetovými pozůstalými. Přece jen by mě potěšilo, kdybyste mě taky trošku oplakali. Nemusí to být moc, jen tak trošku, stylem:"Tak už to má holka za sebou."
Tady narážím na technický problém. Z vrozené lenosti mám všude stejné heslo, kde to jen jde. Většinou tři písmenka vedle sebe na klávesnici, kde je potřeba něco delšího, tam to vylepším koncem telefonního čísla.
Dřív jsem mívala hodně hustá hesla, ale od té doby, co mi volali z počítačové firmy, kde jsem měla PC na opravě, že se nemohou dostat s programováním dál, dokud jim neřeknu svoje heslo, tak už volím raději ta písmenka a čísla. Mimochodem kamarád z té počítačové firmy má ze mě srandu dodnes.
Ovšem, pokud řeknu rodině heslo na blog (kvůli nekrologu, samozřejmě), budou vědět hesla ke všemu a jestli si něco rozhodně nepřeju, tak to, aby se mi po smrti hrabali v mailech.
A jestli někoho napadne, proč si tedy choulostivé maily nevymažu, tak rovnou říkám, že ani za nic, protože jsem ráda, že je mám. To si raději změním heslo, ale to se zase dostanu tam, kam nechci. Deset hesel, pět PINů, vstupenka do blázince. Dost na tom, že jsem zapoměla bezpečnostní kód k pracovnímu mobilu, teď tam potřebuji vyměnit SIMku a nemůžu, protože 2 stovky za odblokování, a tudíž za svou blbost, nedám.
Ale mám ŘEŠENÍ!
Každý rok, pravidelně, se mě doma ptají, co chci k narozeninám, co pod stromeček, co k svátku a já to nesnáším, jako kdyby mě neznali a nevěděli, čím se mi dá udělat radost. Letos jsem se na jejich otázku náležitě nachystala a dobře jim tak. Nemají se ptát.
Bude je to sice stát 25 dolárků ročně, ale co by neudělali pro svou Barunku.
Služba, kterou mi rodina stejně nakonec nezaplatí, spočívá v tom, že firma dostane ode mě seznam mailových adres a pár vět, ve kterých se sama se sebou rozloučím (a kde se náležitě pochválím) a v případě mé smrti rozešle "poslední mail". Není to pěkné?

Pro inspiraci: www.mylastmail.com
A ještě pro inspiraci: V ČR o takové službě zatím nevím, nemá někdo zájem? Když bude levnější, můžeme se domluvit :-)
Pro vysvětlení: Tento spot vznikl na základě hlubokého zhnusení nad prací, kterou musím mít do rána hotovou a do které se mi vůbec nechce.
 


 

33 komentářů:

  1. Tak jo,klidně se poroučej, emigruj nebo tak, ale prosím, nepřestávej psát.Na cestu odlehčení: stopuje teta s kosou. Řidič zastaví a ptá se, kam to bude teto, jen kousek do první zatáčky.

    OdpovědětVymazat
  2. Buteo,jak ty to děláš, že mě vždycky tak dobře pochopíš?

    OdpovědětVymazat
  3. co máš za typ founa? na některé je volně dostupný soft který umí vybílit blokovací heslo (protože heslo měním leda s novým founem, píšu si ho do návodu - kdo si má po letech vzpomenout).na web se mi hesla nechce dávat (nevím jak moc je tato služba indexovaná zvenku http://www.bloguje.cz/notes/index-nf.php :) a nosit sebou na flashce není při ztrátě moc bezpečné, zatím je mám v texťáku na notebuku, ale není to nic moc.

    OdpovědětVymazat
  4. znám horší otázku: co když zítra neumřu?

    OdpovědětVymazat
  5. Bárotak já mám toto vyřešené:-), mám osobu která ví komu to dát vědět,aby se to rozneslo:-)

    OdpovědětVymazat
  6. Mno jóóó,takové myšlenky mne napadají taky, dokonce jsem o tom udělal poznámku v jednom příspěvku do mé knihovničky (připraven k publikování). Ovšem Modonino řešení [5] mně připadá hóóódně fikané :-)

    OdpovědětVymazat
  7. tak ja bych vedela.neplatila bych nikomu, ani neprozrazovala hesla. rodine rekni, at to oznameni da do komentaru a kdyz budes chtit, tak ja ti ten nekrolog napisu a zverejnim na svych strankach /a zvysim si tim sledovanost...:))/

    OdpovědětVymazat
  8. Tak o tomhle problému už jsem taky přemýšlela, ale nějak jsem to nedořešila. Asi z pověrčivosti :-))

    OdpovědětVymazat
  9. Báro...mně napadají všelijaké myslenky v souvislosti s vlastní smrtí.Ale tohle...to je mi docela fuk.Ale...tohle mi teď leží v hlavě:kdysiPJ ) Vloženo 25.02.2007, 23:17:20znám horší otázku: co když zítra neumřu????

    OdpovědětVymazat
  10. Báro,tohle teda vyřešené nemám vůbec. Hesla jsou (jak již u systematika) jistou kombinací čislic, odvozenou z PINu. Kombinace se může opakovat(iterace první, druhá...), pro případ, že budu potřebovat více hesel. Pro představu: PIN=9876, Heslo1: 8765, Heslo2: 7654 (v případě vzorce PINnew=PINold-1) atd... Stačí jen pamatováka na původní PIN a pak ten vzorec. Když zapomenu, tak napotřetí se trefím určitě;-)Jo a \"lastmail\" .. to je šupa:) - \"Ze záhrobí Vás zdraví Bára a dneska je to v mém Baru Krásných nálezů na mě!!! Galahade, nesrkej. Kamio - ukliď si auto. Mod. - ukliď si náplasti atd. :)Mimochodem - jakou hudbu na pohřbu, že budou ostatní koukat? Death-metal? :)))

    OdpovědětVymazat
  11. Kamio,no a co by se mělo hrát jinýho na pohřbu???;-)A proč sis na mě zrovna vzpoměl se srkáním, to by mě teda zajímalo!

    OdpovědětVymazat
  12. Bárojá mám technickou, alemožná jsem to jen přehlídla, jak se ta firma dozví, že má ten mejl rozeslat?

    OdpovědětVymazat
  13. Galahade,to byl jenom výstřel do tmy, buď v klidu;-)Mod.: To se musíš zaregistrovat zase na jiném serveru (mylastminute.com), dostaneš čip monitorující tělesné funkce a ten odešle přes bluetooth automaticky zprávu domovskému serveru mylastminute.com a ten pak hned pošle zprávu serveru mylastmail.com a ten to pak spustí:)

    OdpovědětVymazat
  14. Vezmu to popořadě,lední brtník, firemní mobil je stará N6130, stále fungující, pro personál dostačující.. něco s tím budu muset udělat.PJ- chtěla jsem se Tě zeptat v jaké náladě jsi byl, když jsi to tady psal, zdá se, že i Mirku by to dost zajímalo!Gombo, Mod má vyřešeno dobře spoustu věcí... a Tvoje vyjádření k problému by mě taky zajímalo :)Pajo-ostrovanko a radíš dát do nekrologu i fotku? Možná by mě ty reakce probraly zpět k životu :))

    OdpovědětVymazat
  15. Magrátko,kdo je připraven, není ohrožen :))Kamio, systematik každým coulem! A s tou hudbou, jak budu doma, pošlu ti to.Ale death metal není špatná volba, on už by mi Galahad něco doporučil :)Mod, Tvoje technická mi ležela v hlavě, asi to musí být v závěti, ale tu teda fakt ještě nemám...Ale Kamio to vyřešil taky dobře :)))

    OdpovědětVymazat
  16. Báro......velmi rád. Jen by záleželo na tom, jestli by měl situaci odpovídat text nebo by Ti stačilo, aby byla atmosféra vhodně dokreslena jen instrumentální formou toho kusu. Pro první případ doporučuji první polovinu alba Speak of the Dead od Rage, kterážto část jest obsahově pohřbu velmi blízká. A nakonec vzhledem k tomu, že právě v téle části je ostrý metalový zvuk decentně podtržen orchestrem, mohla by tato volba vyhovoat i když o death metal zrovna nejde.;-)Jinak - přenádherné a navíc většinou instrumentální chorály mívá coby úvody do alb v oblibě anglická skupina Cradle of Filth...

    OdpovědětVymazat
  17. Galahade,fakt mě těší, že bys mi velmi rád vybral hudbu na pohřeb, ale snad to nebude ještě potřeba :)))(to bylo škaredé, že?)Každopádně něco instrumentálního. Stačí až jak Ti ode mě přijde last mail.

    OdpovědětVymazat
  18. Báro,doufám, že mi od tebe přijde nějaký mail s funerální audio demonstrací, ale ať to není prosím lastmail!! :)

    OdpovědětVymazat
  19. Báro...tím doporučením výše jsem rozhodně nemyslel, že už by bylo na čase... ;-)Ale ta kamiova funerální audio demonstrace není špatnej nápad! Tam by se mohly sejít hezký kousky... Bachovy varhany... Smolskiho kytara... Hetfieldův hlas... Fanánkovy texty... i když - to už by asi na pohřeb použitelný nebylo, ale... :-))))))

    OdpovědětVymazat
  20. Galahade,tož zrovna na funerální náladu dneska nemám náladu, ale někdy třeba ... možná, že to budou i ty Fanánkovy texty ... však Bára psala \"to budou ostatní pozůstalí koukat\":)) Nechám se překvapit... wow!

    OdpovědětVymazat
  21. Galahade, Kamio,tak teď už to fakt vidím jen na toho \"Úchyla Průšu\" ať žije Fanánek!Funerální kompilačku si zase nechám, až mě chytne nějaká depka :)))

    OdpovědětVymazat
  22. Ano, rozkošné téma, chválím. Osoby které se vmžiku postarají,a by se to rozneslo, většinou nepoužívají e-mail, ale tradiční vlastní hubu. Nějak nám ta technika pokulhává za reálným virtuálním životem :-))

    OdpovědětVymazat
  23. R. vlastní hubu?a jak máš třeba tohle ošéfovaný Ty?:-))

    OdpovědětVymazat
  24. Mod.,já sdělil svoje heslo k blogu jedné důvěryhodné literárně nadané osobě, která mi třeba nějaký nekrolog napíše (pokud to heslo mezitím nezapomene :-))

    OdpovědětVymazat
  25. Rowdy,s tou \"literárně nadanou osobou\" jsi prokázal, že to máš opravdu promyšlené. Ještě aby nějaký zmatený grafoman zkazil člověku poslední prezentaci na tomto světě :))Já myslím, že s Pajou-ostrovankou budu taky v dobrých rukách ;)

    OdpovědětVymazat
  26. Jééé......Bára odstartovala novou éru blogování. Teď bude otázkou bloggerské cti mít někoho, kdo v případě náhlého úmrtí napíše na smutnou událostí stižený weblog napíše nekrolog a tím jeho činnost důstojně zakončí...:-)))))

    OdpovědětVymazat
  27. Galahade,joooo a čím víc, tím líp :))))

    OdpovědětVymazat
  28. Galahade,tak to abychom si to raději napsali, já bych nerad někoho obtěžoval:)) Ne, že bych nevěřil, že by to někdo nedokázal, ale proto, že to je fakt jeden z nejobtížnějších žánrů... navíc, informace jsou omezené... dalo by se sice vyjít z článků, ale nadpis Bářina nekrologu rovný citátu z displeje mobilu, který zapnula zákazníkovi, by byl přinejmenším nedůstojný té osobě, která nám tady nalévá a kupuje skleněné oči a háže je do zelňaček...:)))

    OdpovědětVymazat
  29. Kamio,normálně by mě to hodně rozesmálo, ale ted mi to připadá jako nejvýstižnější, co bych o svém odchodu z tohoto světa dokázala říct!!!

    OdpovědětVymazat
  30. Báro,to si teda určitě a rozhodně nemyslím, že to je to nejvýstižnější!

    OdpovědětVymazat
  31. Kamio,když ne nejvýstižnější, tak rozhodně nejvíc odpovídající momentální situaci...

    OdpovědětVymazat
  32. Báro,ty zase kupuješ skleněné oči???? :)))

    OdpovědětVymazat
  33. Kamio,jako pokus dobrý... oceňuji!

    OdpovědětVymazat