Motto:

Cesta do pekla je vroubena dobrými úmysly

středa 6. června 2007

Jak pokračuje stavba Kaipana

a jak při tom jde i o život.

Práce na stavbě Kaipana probíhají s nadšením a nevšedním nasazením.

Vše se výrazně pohnulo dopředu s prvním nastartováním potížistického motoru Audi 1,8 turbo, u kterého neustále docházelo k nedorozuměním se řídící jednotkou.
Léčení bylo složité a drahé a počet sebevědomých machrů s notebooky, kteří si na problému vylámali zuby vyčerpal výskyt těchto v širokém okolí. Jako obyčejně se po mnoha týdnech ukázalo, že závada je úplně jinde a po triviální výměně palivového čerpadla, najednou vše běhalo jako hodinky.
V tu chvíli byl hlavní oříšek rozlousknut a optimismus zalil garáž a přilehlé prostory jako sluneční paprsky.

Další akce byly bleskové, objednaly se dlouho vyhlédnuté pneumatiky a disky a dovezl se starý Ford Sierra, aby mu mohly být amputovány nápravy.
Mezitím se s různými drobnostmi jezdilo do chromovny a tak už  na regále vesele pomrkávají naleštěná přední světla z V3S, díly výfuku a promyšleně udělané "průduchy," které nesmí chybět na boku přední kapoty.

Dnešní hororová reportáž je ale o tom, jak probíhala renovace forďáckých náprav.
Samozřejmě, že byly rezavé, hnusné a každý, kdo je uviděl, tak řekl, že nejlépe by se jim odpočívalo věčným spánkem na šrotišti. Ale my jsme dobře věděli, že to říkají jen naivkové, kteří netuší, co se z kusu "železa do šrotu" dá ještě udělat.
Tedy jsme je nechali žvanit a kamarád se pustil do rozebírání náprav stylem "do posledního šroubku."
Je pravda, že to byla fuška neskutečná, řada šroubů se musela dělat znovu, nová se musela koupit všechna ložiska a taktéž brzdy doznaly kompletní výměnu. 
Vše ostatní bylo opískováno a nazinkováno a ani sám starý Henry by nepoznal, že se ty krásné nové kousky před deseti dny vypáraly rezavé z jeho Sierry.

Včera se měla konat už jen třešnička na dortu, nazinkování posledních šroubů a matek.

Nepřeji nikomu, zažít si tu starost, když nesete do zinkovny poklad šedesáti dvou různých pevnostních šroubů všelijakých rozměrů přesně vyrobených a padnoucích do závitů v nápravách, do provozu, kde se zinkuje tisíc jiných věcí a občas se něco nenávratně ztratí, spadne z háčků do obrovské vany, či vyexpeduje někomu jinému. Víme, že se to docela často děje a s tímto vědomím tam ty miláčky nenahraditelné musíme zanechat a pak se jen tiše modlit..
Leč Bůh pozná, kdo se modlí lajdácky, jen když něco potřebuje a na takové se vykašle, o čemž jasně svědčil odpolední telefonát ze zinkovny.

"Hele, přijeď sem, jde o ty tvoje šrouby," uslyšel kamarád v telefonu hlas šéfa expedice.

"Něco, se stalo? Ztratili jste je?" zeptal se a viděla jsem jak bledne a zelená.

"Nééé, neztratili, ale přijeď hned."

Tohle jsou ty situace, kdy i slušný řidič má velkou šanci přijít o řidičák kvůli rychlé jízdě.

Vrátil se za dvě hodiny a můžu říct, že takhle vytočeného jsem ho neviděla snad nikdy.

Honem kafe a povídej.

Přijel do zinkovny a mistr ho zavedl k velikému kovovému kontejnéru a řekl tu strašnou věc:"Oni se nám ty tvoje šrouby namíchali s podobnou zakázkou, musíš si je tady  vyhledat." A ukázal na tunu různých šroubů v kontejnéru.

Jen vysoká škola trpělivosti a vědomí dlouhého vězení (a tím odložení stavby Kaipana) za zabití v afektu zachránilo milému mistrovi život.
Už K.J.Erben popsal metodu, jak špendlíčkem kopat a prstíčkem hrabat, i když v poněkud jiné souvislosti, ale zaručeně ve stejné náladě.

Jako ta Popelka...

Dvě hodiny...

Stejně se všechno nenašlo a chybí šest šroubů k převodovce.
A ponaučení?
Žádné. Jen ty nervy při dalším zinkování budou hrát hlasitější písničku.
Pokračováni zase někdy, stavebnice "C", už je objednána.... 

11 komentářů:

  1. Jenom jsem zvědavý......v jakém to bude pořadí. Kaipan, Vetřelec, nová kuchyň?;-)

    OdpovědětVymazat
  2. Armine,Kaipan je běh na dlouhou trať a staví ho kamarád. Já se mu z radosti nad tou krásou snažím jen maximálně pomoct s věcmi, které se dají zařídit a vyběhat a psychicky podpořit, 99% všeho je pak na něm. A kuchyň vs. Vetřelec bude závod s časem, uvidíme, kdo vyhraje :-)

    OdpovědětVymazat
  3. Báro,co to tam mají za bor... teda nepořádek, když neumí třídit jednotlivé zakázky?! Je potřeba se asi modlit pravidelně a ne jen nějaká halabala modlitba před procesem:))

    OdpovědětVymazat
  4. Chybějící šrouby mi připoměly jak jsem hledal spojkovou pružinu po zahradě( mám v motorce spirálové,ne centrální, plochou) protože mi nějak brnkla a byla fuč.Brácha Bob zase našel matky na kola od jednoho svého auta až ve psí boudě. Holt hravý pejsek no :-)))

    OdpovědětVymazat
  5. Kamio,tak to chodí v obou dostupných zinkovnách docela běžně. A o chromovně bych mohla založit spešl rubriku. A v modlení mám rezervy velké, ale zatím to řešit nebudu, co bych dělala na stáro.motoneználku, jo pejsek? Tak ten náš boudu nemá, protože jeho bouda je celý dům a podle toho ty zatoulané kousky také musíme hledat. Všude a pořád.

    OdpovědětVymazat
  6. Zkouším tady novej \"průstřel\"... na bílým pozadí byl ten tmavej vopravdu Chucpe. :)

    OdpovědětVymazat
  7. Třídění šroubů?tak to znám taky. Jednou za rok se dělá u nás v garážích generální úklid a to je třeba(pedant to chce:-)) třídit i hřebíky a šrouby...pakárna!

    OdpovědětVymazat
  8. čagi,ale pak to uspokojení nad srovnanými krabičkami, kde jsou všechny hřebíky hlavičkami na jednu stranu!!!

    OdpovědětVymazat
  9. Když jsem tuhlecoural přes Smržovku, místo na manželku jsem si vzpomněl na Tebe, Báro. Hned za značkou \"Začátek obce\" kdosi udělal díru granátem a pověsil tam ceduli \"KAIPAN\". Fakt to tam vypadá jako na té Tvojí fotce v minulém kaipaním článku :)BTW: Stavíte Kaipan nebo hot-rod? To jako reakce na ty zrzavé nápravy ,-)

    OdpovědětVymazat
  10. Gombo,tak to jsi jel z druhé strany a ne od Tanvaldu jako já, když jsem to hledala poprvé a musela projet celou Smržovkou!To je prima, že sis vzpomněl, zrovna to se to hodí k mé poslední bezpointní úvaze.A rezavého už není nic :-))

    OdpovědětVymazat