Motto:

Cesta do pekla je vroubena dobrými úmysly

pátek 12. října 2007

Posmrtná protekce

Co takhle rovnou hibernace ve farním mražáku?


"Mazaná matka má dítě v lednu," sdělila mi tuto překvapivou skutečnost paní hospodářka u nás na obci, když jsem se jí ptala, kdy budu muset zaplatit poplatek za likvidci odpadu za nového člena naší rodiny.
"V roce, kdy se dítě narodí, za něj neplatíte," dovysvětlila mi ten rébus, proč nejsem mazaná, když se mi dítě narodilo v červenci.
Ále co, hlavně, že se mi nenarodilo v prosinci, to bych neušetřila vůbec nic, zasmála jsem se v duchu, že jsme někde v tom zlatém středu a mrňous může produkovat půl roku odpad, aniž by za to musel platit.
Na druhé straně jsou naše zákony velmi diskriminační, neboť poplatek za psa se musí zaplatit, jakmile štěně dosáhne věku tří měsíců.
Myslím, že je to vůči pejskům nespravedlivé.
Ale to jen tak na okraj.
To překvapivé zjištění, ke kterému jsem přišla jako slepý k houslím, mě teprve čekalo.
Potřebovala jsem ještě mluvit se starostou a tak jsem stála před dveřmi jeho kanceláře a aniž bych chtěla poslouchat, ten sytý baryton se přeslechnout nedal, i kdybych měla v uších ucpávky Burgman.

"Starosto, tak se běžte kouknout do evidence."

"Nemusím se dívat do evidence, vím dobře, že už je pozdě."

"To není možný, že už je pozdě, když je mrtvej teprve chvíli."

"Pozdě bylo už týden po jeho smrti," slyším starostu.

"A kdo to chytil? Tak ho posuňte a mě dejte vedle."

Bože, co to tam řeší?

"Říkám ti, že je pozdě. Zprava i zleva je obsazeno."

"A která kurva to obsadila?" zeptal se baryton, "jdeme se podívat do té evidence a já ho přeplatím."

Oba muži vyběhli z kanceláře.
"Helenko, podejte mi evidenci hrobových míst," požádal starosta hospodářku.
"Tak se, Franto koukni, zleva to má někdo od vás z dědiny a zprava je cesta, přece nechceš ležet po smrti na cestě.

Dotyčný baryton Franta koukal do papíru a v obličeji mu pomalu bojový výraz vystřídalo zklamání.
"Sakra, tak to opravdu nepůjde, ten zleva, to je rodina, s tím nic nenadělám," vrátil plánek hřbitova.
"Tak mi to teda, starosto, napište přes jedno, co se dá dělat."

A tak se stalo, že když člověk zaváhá, nebude ležet po smrti vedle zesnulého faráře, ale až kus od něj a to už není ono.

P.S. To i/y ve slově hibernace měním potřetí a naposledy. Ve slovníku cizích slov se to vyskytuje v obou verzích, původně jsem měla "i", pak mě nahlodali na "y" a nakonec, po najití tohoto odkazu: http://slovnik-cizich-slov.abz.cz/web.php/slovo/hybernace , vracím tam to měkké i, s konečnou platností. *pátečně veselý smajlík*

22 komentářů:

  1. Mne na tom fascinuje ta sebejistota:\"... jdeme se podívat do té evidence a já ho přeplatím.\" Konec citátu :o)

    OdpovědětVymazat
  2. Gombo,no vidíš, stejně nepřeplatil!

    OdpovědětVymazat
  3. Leda, že by posunuli cestu nebo přeplatili rodinu:)) No, myslím, že po smrti je to už jedno. Je to celé docela směšné - jako by přítomnost popela faráře měla duševně posílit popel toho druhého...

    OdpovědětVymazat
  4. Kamio,farář je tam samozřejmě pochovaný celý, žádná urna s popelem! A tímto se nová část našeho hřbitova stala VIP místem s velkou prestiží, jak jsem posléze zjistila. No nic, ha ha..

    OdpovědětVymazat
  5. jéžišmarjá...to je moc. Ještě, že chci nechat rozprášit svůj popel v lese. :D

    OdpovědětVymazat
  6. Život je prý otázkou priorit. Že by i smrt? :)

    OdpovědětVymazat
  7. Souhlas s BillyCelý život miluji Severní moře ...Někdo rád jezdil na Jadran, tak proč tam nakonec nebýt?

    OdpovědětVymazat
  8. :-)))My jsme se s Milovaným shodli na řece, teď musím ještě uvážit koho přeplatím,, aby mě tam opravdu vysypal:-)) abych nedopadla jako můj táta - místo olivového háje nad Ligurským mořem zahrada u Labe:-)

    OdpovědětVymazat
  9. Bárohibernace i hybernace je zakázaná, je to 3 dny, co jsem četla článek o tom, že manželé ze Slovenska, kteří si uložili své mrtvé novorozeně do mrazáku ( a měli ho tam 8 let) dostali podmínku!

    OdpovědětVymazat
  10. Billy,máš vybrané místečko nebo stačí náhodně vybraný les?Teo, rozhodně i smrti!Buteo, asi hodně záleží na pozůstalých

    OdpovědětVymazat
  11. Mod,tak dopadla i moje tchyně. Taky leží hodně jinde, než si představovala!A hibernaci nebrat, co kdyby vypadla elektřina...

    OdpovědětVymazat
  12. Bárojá to ještě jednou napravím, až tam k těm olivám budu mít cestu:-)

    OdpovědětVymazat
  13. vybrané místo? - někde v Jizerkách, nejlépe někde v mokřadu, mezi suchopýry, aby můj popel roznesl vítr do vzpomínek blízkých:)

    OdpovědětVymazat
  14. Báro,je třeba to tedy využít a vymezit kruhová cenová pásma se středem v hrobě faráře a snižující se taxou se zvětšující se vzdáleností od středu:)

    OdpovědětVymazat
  15. Do hrobu nechci, stejně nikdo nebude mít čas tam zajít a alespoň uklidit. Chci na naši zahrádku, vedle psa. Celý život jsem se chtěla mít jak náš pes, tak ať se tak mám alespoň po smrti. Tam rostou kytky samy o sobě a je tam pěkně. A nikdo se nebude prát, že by to místo vedle mne přeplatil.

    OdpovědětVymazat
  16. Mod,to budeš pašovat urnu? No, konec konců, i to už tady bylo.Billy, Jizerky bych brala také... moje nejoblíbenější území!Kamio, úplně jsem si teď vybavila to barevné cenové pásmo, jak visí u vchodu do metra. To je nápad, s tím bych mohla jít do dalších voleb!Elizo, vidíš, já to mám úplně opačně. Mě kdyby někdo chtěl pohřbít na naší zahradě, tak bych to považovala za největší sprosťárnu a provokaci. To raději ty Jizerky... malinkatý lesní pomníček z neopracovaného kamene, zpola zarostlý mechem.. jo to bych brala.

    OdpovědětVymazat
  17. :-D tak to nemá chybu, já ho přeplatím.:-D klasický obraz ČR.lol

    OdpovědětVymazat
  18. Me osobne tohle jednani vubec neprekvapuje. Sice se v TV neustale dozvidame, jak se bude bojovat s korupci, ve slutecnosti jsou to vsak jen zvasty. V dnesni dobe se za vsechno musi platit. Pokud chcete dostat nejakou zakazku, tak musite zaplatit, nebo nemate sanci. Tak to proste funguje.

    OdpovědětVymazat
  19. To je hezké, kolik lidí nechce být šoupnuto pod drn, ať už vcelku nebo v prašném stavu. Taky mám vyhlídnuté místečko, kde bych chtěl být prosím pěkně rozsypán a vysypán. :)

    OdpovědětVymazat
  20. krollis,a jak z toho ven? Netuším.Sharkane, na svojí oblíbené Muráňské planině?

    OdpovědětVymazat
  21. Báro,jak to víš? Že já to už někde vykecal? ;)

    OdpovědětVymazat