Motto:

Cesta do pekla je vroubena dobrými úmysly

sobota 11. dubna 2009

Pravidla moštárny,

vlastně pískoviště.

Raketový nástup jara katapultoval všechny matky batolat z pasáží nákupních center na městská pískoviště.

Ten první den, minulý týden, jak bylo tak krásně, nebylo na dětském hřišti v maloměstském parku k hnutí.
A když je někde takhle rušno, bývá to ideální nervní podhoubí pro různé úzkostlivé povahy z řad nesocializovaných matek.
Ne každá totiž hned na drc pochopí, že v této specifické sociální skupině platí jiné návyky než třeba ve veřejné knihovně pro dospělé.
Pokud není zvklá na to, že kdykoliv může k jejímu dítě přijít jiné dítě, vyrvat mu z ruček oblíbenou hračku s křikem, že ji chce taky, měla by jít urychleně domů, než se dočká ještě horších excesů.
První předpoklad je, navštěvovat tato teritoria alespoň s jednou svojí hračkou, aby bylo něco  "na výměnu". Nejideálnější je odrážedlo, mé dítě už nebaví, když na něm jelo celou cestu, ale ostatní děti okamžitě vytvoří strkající se chumel a opustí své, pro Destruktora  atraktivnější, kyblíčky a kočárky. 
Destruktor celkově patří někam napůl mezi nekňuby a drzouny, v pohodě svou hračku půjčí, ale nerad dál půjčuje něco, co už si s mým zeptáním uzmul u jiného dítěte.
Miluje hračky na provázku, které může za sebou tahat a pokud na ně jde ještě naložit písek, je to skvělé. Bohužel, zatím jsem na něco takového v hračkářstvích nenarazila, ale na pískovištích to děti mají, budu muset obchody pročesat důkladněji.
   
Dnešní dopoledne jsme trávili na mnohem méně exponovaném hřišťáku u nás, u sokolovny, a sešly jsme se tam tři maminky a pět dětí.
Pohoda.
Jenže pak nás některou napadlo jít dělat s mrňouskama bábovičky a ani jedna jsme neuměly žádné říkadlo, při kterém se musí bušit lopatičkou do bábovky, až se ona vyděsí a ztuhne v požadovaném tvaru.
Různě jsme tedy za všeobecného veselí improvizovaly až nás napadlo, že by mohla poradit asi pětiletá holčička, co si hrála kousek dál s panenkou.
Proběhl kouzelný rozhovor:
"Hele, slečno, neznáš nějakou říkanku, aby se nám dařily bábovičky?"
"Ne, neznám, mně se daří i bez říkadel, musíte mít mokrý písek, jinak vám nic nepomůže."
"Aha, tak díky za radu," řekla jsem a směrem ke spolumatkám jsem se smíchem poznamenala, že se asi budu muset podívat na internet.
Slyšela to i holčička a uzemnila mě:"My máme internet doma, ale nic takového tam teda nemáme."
"Tak já kouknu na ten, co máme doma my a snad něco najdu," nechtěla jsem se nechat.
"No, jak chcete," řekla důležitě ta malá a jala se přestýlat pojedenácté svůj kočátek.
Ostatní mamči na písku se válely smíchy.

Ale to jsem odbočila, chtěla jsem hlavně říct, že u nás na dědině je to s hračkami bezva, každá jsme donesly nějakou a ty jsou na písku pořád, takže si pohrají i děti, které příjdou bez. A mohu konstatovat, že se ani moc neztrácí. A pokud ztrácí, je to plynule doplňováno jinými, takže si vždycky pohraje každý. Většinou i já .


 

41 komentářů:

  1. Báro a Destruktore pozdravujte Alex a užijte si krásné Velikonoce a ať je vám spolu sluníčkově krásně.

    OdpovědětVymazat
  2. Mám krásné velké auto na vožení písku, vyklápěcí, ale na chalupě, a asi pro Destruktora ještě moc veliké.

    Připojuju se k přání požehnaných Velikonoc.

    OdpovědětVymazat
  3. Líbí se mi, jak si zařadila Destruktoracit:Destruktor celkově patří někam napůl mezi nekňuby a drzouny\".
    Už to tak bývá, že děti mívají rodiče dva. Ani ve snu bych si nedovolil něco naznačovat /mám nohy křížem/.Veselé Velikonoce

    OdpovědětVymazat
  4. Hele... Báro... my to s tou Prahou říkali taky (viz odkaz na to forum). Teď mi to došlo. U mě to teda bylo okořeněno o fakt, že do Prahy jsem jako malej jezdil tak jednou za dva týdny. Musím se zeptat maminky a babičky, jestli to mělo nějakou souvislost.

    OdpovědětVymazat
  5. Abu,děkuji mockrát a přeji vám totéž, letos to vyšlo, je krásně.

    Henry, mám takovou velkou Tatru, ale spíše to pískoviště je na ni malé :-).
    Měj se hezky, ať ti kvete orchidej pro štěstí.

    Buteo, to jsi mě rozesmál, přeji bohatou pomlázku, kdybys přišel ke mně, nebudu pro tebe mít nachystané vajíčko, ale pořádnou misku škvarků a slivovičku.

    Sunfreedom, to s tou Prahou se říká i tady, ale my v dětství říkali ještě něco jiného, ale vzpomenout nemůžu, poradím se ještě s babičkou.
    A uzdravuj se!

    OdpovědětVymazat
  6. Nejlepsi zamestnani je materska dovolena
    :oD,rikam to porad.Placani babovek je prima,vyradim se vic,jak ty deti :-)
    No a pokud je treba posecna plaz na koupaku,mam hrad i s vodnim prikopem,uz se tesim :oDD!

    OdpovědětVymazat
  7. Cheorchio,já se na koupaliště těším tak, že už jsem o tom chtěla i napsat a hlavně k tomu nacpat fotky s tou koupací atmosférou. My vždycky cizopasíme s kyblíčkem na okraji beach volejbalového hřiště, protože tam se hraje až odpoledne a dopoledne je celé pro nás :-))

    OdpovědětVymazat
  8. He he... představ si, že jsme se tuhle s Arthurem Dentem po ICQ hádali, která ta verze říkanky je ta jediná správná a zjistili, že jich je opravdu požehnaně a jsou na to celé servery:
    http://jdem.cz/baud4

    Tak se nech inspirovat (p.s.: Nejsprávnější je pochopitelně č. 6, přestože je snad nejméně logická.)

    OdpovědětVymazat
  9. 9.do 5. patří píšťaličko!
    Báro bábovičky NESNÁŠÍM!, ale můžu hrady, to zas jo:-)

    OdpovědětVymazat
  10. Báro, díkybohu, že je Destruktorek někde uprostřed.. když jsme byly kdysi se Slečnou výjimečně na něčem jako pískoviště ve městě, u první kategorie jsem se musela ovládat, abych je nešla zachraňovat, a u druhé, abych je nešla seřezat :-) Slečna tím vším proplouvala s klidem a nenechala se u nést ani jednou stranou.. pohodové velikonoce :-)

    OdpovědětVymazat
  11. Když mi bylo 16, udělal jsem si na pískovišti takový tunel, že jsem jím dokázal prolézt.

    Když mi bylo 30, udělal jsem u pískoviště tohle:
    http://www.fismeister.eu...iste.php

    Až mi bude víc, budu říkat že \"cizopasím s kyblíčkem\". Mohl bych do něj na stavbách sbírat... šutry které po mně budou házet až na ně budu ječet že plechy se nehážou do stromů ale spouští vedle zdi.

    OdpovědětVymazat
  12. Ach,někdy si říkám co bych za to dal, pořádnou hromadu písku, lopatku a dětství.

    OdpovědětVymazat
  13. u nás se říkalo, \"jestli se mi nepovedeš, tak dostaneš na PRDEL\". Žádný párání! :) - Ostraváci.

    OdpovědětVymazat
  14. Když dělá člověk na svým, stačí i písek a lopata a míchačka; sluníčko, tráva na dvorku, bratranec, rozmazlený pes a kůzle, polifka ze sáčku, a magický kraj Vysočina...

    OdpovědětVymazat
  15. internetodkaz v encyklopedii je stručný http://cs.wikipedia.org...1t%C4%9B, heslo \"bábovička\" ani není zpracováno. jak si mají pak ty děti hrát?

    OdpovědětVymazat
  16. Ta racionální holčičkas mokrým pískem mě dostala! :))) Mimochodem, kamarádčina dvouletá dcera se nedávno na hřišti jala výźnamně vyptávat osmiletého kluka, \"jestli už má holku\"... :)

    Loučím se, a jdu... na pískoviště!

    OdpovědětVymazat
  17. Johnny,díky za ten soupis, já bych nejaraději něco originálního původního.
    Napadlo mě v téhle souvislosti, zda by snad Kamio neměl nějaký originální veršík, ale když oni básníci netvoří na objednávku, tak nevím...ale mohl by
    :-)))

    OdpovědětVymazat
  18. Mod,to mě ještě nenapadlo k bábovičkám zaujmout nějaké stanovisko jako líbí-nelíbí. Bábovičky mi tedy nevadí, ale hrady naprosto miluji, zejména na písčitých plážích. Proto zase já nesnáším oblázkové a všelijak kamenité pláže!

    12, Henry, Pískoviště je pro tebe evidentně magické místo.

    Motoneználku, lopatku klidně, kyblík také, ale dětství už NE, máme to tak všichni, škoda...

    OdpovědětVymazat
  19. Sabe,Slečna je bezva, já se také u některých malých záškodníků musím trochu ovládat, ale někdy člověk s těmi dětmi nenadělá nic, ať se snaží, jak se snaží. Ten rozdílný temperament už si nesou v genech.

    Petisee, zatím tuhle verzi vynechám, ale stejně se k Destruktorovi časem dostane, je hodně poplární :-))

    15, Henry, tohle znám, ani to nemuselo být na Vysočině. Po letech se odtud pak velmi špatně odchází...

    LB, chudáci děti, že jo? To byl asi stejný internet, jako má doma ta holčicka s písku :-)

    Manželko, některé děti jsou tímhle kouzelné, prý i já jsem byla takové to přemoudřelé dítě a Alex byla totéž. Máme se na co těšit, to je tak, když je kolem dítěte moc dospělých!

    OdpovědětVymazat
  20. Mno,když zapátrám v hodně hluboké paměti, tak to bylo asi takhle:

    Otloukej se bábovičko,jestli se mi nepovedeš, tak dostaneš na zadek! (celé dětství se mi vybalilo...:)

    OdpovědětVymazat
  21. Tohle by mohlo fungovatTluču, tluču do kyblíčka, ať zdaří se bábovička a když se mi nezvede, sežer si ji medvěde!

    OdpovědětVymazat
  22. Kamio,ano, to tak funguje! Jak děláme s Destruktorkem nejrůznější činnosti, vybavuje se mi z dětství spousta zážitků, je to úžasné :-).

    Mikine, následující den, objevila se v místním tisku tato zpráva:
    Včera v odpoledních hodinách, se nečekaně objevil na dětském hřišti velký medvěd. Než někdo z přítomných stihl zareagovat, vrhl se medvěd na pískoviště, kde sežral několik báboviček a poté roztrhal hrajícího si malého chlapečka a jeho matku, kterým způsobil četná vážná zranění, neslučitelná se životem. Motiv činu vyšetřuje policie.

    Ale stejně ti risknu, říkanka nemá chybu a budeme na pískovišti za hvězdy :-)))))

    OdpovědětVymazat
  23. Bárosílu jarního povětří jsem do svých kouzel bábovičkových neuvážil. Ta je tak silná, že by opravdu mohla způsobit zjevení medvěda u vás na pískovišti. Vybavte se proto prosím naboušenou lopatičkou a ostřenými hrabičkami a případného medvěda zmenšete zaříkávadlem: \"Hrábě a lopaty medvěd je mi po paty\", do velikosti krtečka. Poté postupujte podle příručky Jak vyhnat krtka z pískoviště. Nebo by vám mohl pomoci s těmi bábovičkami pokud se s ním Malý CHlapeček domluví. :-)

    OdpovědětVymazat
  24. Báro, máš můj obdiv, já se hřišť bojím, ne že bych byla nějaký asociál, ale mám docela hrůzu z družení se s ostatními matkami, no budu na tom muset asi zapracovat.
    Teď jsem ale objevila několik podobně postižených maminek v okolí (samozřejmě že ne na hřišti:)), takže možná založíme nějaký klub - bude nás víc a nebudeme se bát hřiště nic:)))

    OdpovědětVymazat
  25. Mně nejde z hlavy ta říkanka. A nemůžu si vzpomenout - zatím mám jen \"Nebudeš-li rychle spáti, maminka tě hrozně zmlátí\", a to je k ničemu. A napsav \"k ničemu\", vzpomněl jsem si na Káju Maříka, vida. Dobrý start do nového týdne přeju!

    OdpovědětVymazat
  26. Mikine,jaro má sílu, všelijaké kouzla jsou provázána s dubnovými i květnovými dny, nechám se překvapit a naostřená lopatička to jistí. Ale ona ta kouzla jsou spíše pozitivní, tak to s tím broušením plastu nebudu přehánět.

    Christabel, to by bylo na další článek! :-) Já jsem vždy mizela před kočárkovými gangy, ale pískoviště už malému nezatluču, když ho vidí. Tam to musím překousnout. U nás na dědině se známe, vždyť i to hřiště se budovalo teprve loni, za naší aktivní účasti a to docela stmeluje. Ve městě je to horší, tam to mám omezeno na \"dobrý den\" a \"nashledanou\", kteréžto pozdravy hážu někam do prostoru, občas mi i někdo odpoví :-)

    OdpovědětVymazat
  27. Henry,tahle říkanka je opravdu k ničemu, tu bych nepoužila ani před spaním :-D.
    To chce něco jemnějšího ;-)

    OdpovědětVymazat
  28. Tá Mikinova riekanka je krááásna! Len či si ju ešte budem pamätať, keď začnem chodiť na piesok s vnúčatami...

    OdpovědětVymazat
  29. lojzotak se koukneš sem a tady to bude trčet, ne? ;-)

    OdpovědětVymazat
  30. Mikine,vzhledem k věku lojzových dětí, aby ještě vůbec byl internet, než bude dědečkem :-).

    OdpovědětVymazat
  31. [26] a [28] Zejmena nepred spanim. Rikankou vydesite dite natolik, ze neusne. Henry, clovece, do ktere skolky jsi to chodil? Nebo te takhle uspavali doma? Neverim! ;o)))

    OdpovědětVymazat
  32. Oby,to má Henry jistě opsané z Hitchcocka ;)
    Půjdeš zase 30.dubna na slet čarodějnic na Pampeliškovou louku jako loni?

    OdpovědětVymazat
  33. Baro, jeste nevim,zda se bude neco konat. Pry snad jo. Loni byly velikonoce driv a v tuhle dobu uz to davno vrelo pripravami na Slet. Baby shanely nove spicate hucky, lektvary na bradavice, kdo mel doma cernou kocku, mohl pocitat najisto s vyhodnou funkci, pod rukou se predavaly recepty... Motyl sestavila galerii z jezibabskych podobenek, i nejake rymovacky vznikly. Bojim se, ze letos uz to nebude takova sila, ale sranda muze byt zas. Akorat se loni dostavilo velice malo jezidedku, v tom by se mela zjednat naprava, jinak to bylo bezva. ;o)

    OdpovědětVymazat
  34. Na stráni vinice
    za svitu měsíce
    tančili tři zajíce.
    A koroptev.
    Ten tančil nejvíce.

    - není to o bábovce, ale říká se to hezky, ne?

    OdpovědětVymazat
  35. jéé, :)) jestli ještě někdy vyprodukuji nějaké dítě, tak tuhle ho určitě naučím!

    OdpovědětVymazat
  36. ŘíkankaMy jsme říkali: \"Bábovičko, čočovičko, jestli se mi nepovedeš, vyhodím tě z okna ven!\"

    OdpovědětVymazat
  37. Oby,třeba se podaří i letos. Škoda, že není více času. Já se chystám užít si tady u nás, pálíme čarodky několikám rokem a začíná se z toho stávat prima tradice.
    Ježidědci nám opékají špekáčky a točí pivo :-)

    Henry, to se říká moc pěkně, teď abyhcv chodila na písek s notýskem, abych to vše nezapomněla!

    Petisee, jestli vyprodukuješ, máš to tady uložené!

    Adél, to jsi mi osvěžila paměť, tu jsme říkali taky, díky.

    OdpovědětVymazat
  38. Kdyby to nekomu vyslo,jste srdecne zvani. Na Pampeliskove Louce uz se prijimaji prihlasky. Adresa: motyl.bloguje.cz

    Tady je malinka ochutnavka z lonskych priprav na Slet: (HuMorous pise Dedovi Lebedovi)
    Těžko říct co stojí za tou,
    Neskutečnou Chválou tady,
    Na Sletu pak Uvidíme,
    zda nechystaj Smrt
    Nám - Hlady.

    Jestli nás TAM nenapojej
    litry RUMu, Piva
    a pak zda nás Nesežerou
    za samýho Živa!!! :O(

    Jen se neboj, Lebeďáku
    a Neztrácej Hlavu,
    kdyby bylo Hodně Nejhůř?
    Ztratíme se...

    ...v Davu!
    :O)

    OdpovědětVymazat
  39. Oby,už mám hezký převlek, uvidíme, zda překousnu ostych :-D

    OdpovědětVymazat
  40. Baro, jakejpak ostych?V prevleku te nikdo nepozna, prece... ;oD

    OdpovědětVymazat