Motto:

Cesta do pekla je vroubena dobrými úmysly

čtvrtek 30. dubna 2009

Jsem lama,

ale stejně šťastná.

Psal se rok 1983.

Já mimo jiné hrála závodně 2. ligu v minigolfu a všichni společně v našem oddílu jsme zoufale vzdychali po nějakém lepším vybavení, než to, které se dalo sehnat v naší české kolině a nestálo za nic. Bylo asi pět míčků různé tvrdosti (nebo měkkosti?) a dva druhy holí, hrozná a ještě horší.
Všechno ostatní, co jsme vidívali na závodech a nad čím jsme vzdychali u jiných bylo dovezeno z nedostupného Západu. To se jim to vyhrávalo, když měli na každou dráhu speciální míček, někdy i dva, aby si mohli vybrat požadovaný odskok podle momentální teploty dráhy!
Ach... dokonce jsme mezi sebou měli i machra brusiče, který dokázal míček z vhodně sehnaného materiálu udělat.
Ó, jak jsem si jich považovali, dokonce jsme si je podle něj i pojmenovali, ale přece jen, do profesionálních lakovaných měly daleko.
Ti informovanější měli zprávy, že nejbližší prodejna snů je v předaleké Vídni, ve městě, kam se každý jen tak nedostane a že je to skoro tak, jako kdyby ani taková prodejna nebyla.
JENŽE!
Jednou jsme si tak na nějakém rodinném haldamaši vzpomněli, že vlastně máme kdesi v Rakousku rodinu a že by se s tím možná dalo něco dělat. Strýc, který nejlépe mluví německy se do toho opřel a brzy bylo na světě pozvání od rodiny babiččiny sestřenice a s ním i vyhlídka na devizový příslib.
Další týdny strýc trnul, jak posoudí jeho žádost na závodním výboru KSČ a na ROH a protože měl neposkvrněnou minulost a nikdy nebyl chycen, že by nadával na Husáka, byl mu během půl roku různých strkanic povolen výjezd na pár dnů do Vídně.
Pamatuji se na atmosféru těch týdnů, kdy chodil strýc zahalen do aury z vyjímečnosti, neboť byl první a jediný z naší rodiny, který se podívá na Západ. Načerno sehnané šilinky mě a taťkovi pak měli zabezpečit, že nám budou dovezeny vysněné míčky a hůl z kouzelné prodejny na Mariahilfer Strasse.

Proč se tady o tom tak rozepisuji?

Protože dnes se píše rok 2009, já si jezdím do Rakouska nakupovat každou blbinu tak samozřejmě, jako kdybych jezdila do vedlejší dědiny.
Vůbec mi nepřijde divné, když se nás partička domluví, že si teď, o prodlouženém víkendu zajedeme do ZOO do Schönbrunnu, prostě kývnu, že jo a začnu se těšit.
Natěším Alex, vydrhnu kočárek Destruktorovi, zalarmuji i další spřátelenou rodinku a jsem v klidu.
Mám už totiž pocit, že v téhle důvěrně známé a procestované Evropě, kdy si jezdím přes hranice sem a tam jsem v úplné pohodě.
Jenže ono to tak bohužel není.
Já, ukolébaná lama, žijící v představě, že se seberu a jedu, přece jen musím dodržovat nějakou štábní kulturu.
A tak mi dnes ráno mimoděk došlo, že nejedeme nikam.
Destruktor musí mít svůj pas a ten mi do zítřka nikdo nevyčaruje.
Takže žádný výlet nebude a já teď horečně vymýšlím náhradní program, když jsme se tak všichni těšili.

39 komentářů:

  1. A jo, to mi nedošlo... My vlastně máme občanky, tudíž pas nepotřebujeme, ale co prckové?? Tak to mě moc mrzí, že jste přišli o výlet... Ale ty seš holka šikovná a vymyslíš něco skoro stejně dobrého, jako je výlet do Rakous ;)

    OdpovědětVymazat
  2. Báro,čéče, je něco, co jsi nikdy nedělala??? Teď z Tebe jen tak mimochodem vypadne minigolf. Hmmm, pěkné - a kdy jsi naposledy řídila ponorku? :-D

    Neděláš si zbytečně starosti? Ač nemaje zkušeností, neb už jen převážně sedím doma na řiti, řekl bych však, že nikdo vás na hranicích kontrolovat nebude a Destruktor žádný pas prakticky nepotřebuje. Nebo se pletu?

    OdpovědětVymazat
  3. Nestačí mít mrně zapsané v občance? Manžel si naše prťo na občanku zapsat nechal, já hodlám počkat ještě na to druhé, ať neměním občanku jak pako každé dva roky (za posledních 6 let jsem ji měnila 3x...)

    OdpovědětVymazat
  4. \"Obžalovaná je viněna mj. z pokusu o zavlečení dítěte do vídeňské ZOO\"... :-]

    OdpovědětVymazat
  5. ...ty jo, co takhle zajít si na minigolf? :)

    Jinak díky za připomenutí, taky si na něj budu muset někdy s přáteli zajít. :)

    OdpovědětVymazat
  6. Bároto se snad už změnilo ne? pokud jde o rodiče, stačí když je dítě zapsané v pase a to bys teda byla dneska zvládla!

    OdpovědětVymazat
  7. ...nejdále je do Vídně, cararamcamcá, tam už mě nepustí, cararamcamcá! (Jarek Nohavica)

    Nie že by som ťa chcel nahovárať ma obchádzanie zákonov, ale Vojta má pravdu - nikto vás legitimovať nebude. A keby aj, nič hrozného sa nestane, prinajhoršom ti Destruktora zoberú. ;-)

    A stejně žádná Vídeň není! (Pepa Streichl)

    OdpovědětVymazat
  8. ještěrprckové potřebují vlastní pas, pokud necestují s rodiči:-)

    OdpovědětVymazat
  9. Oprava: Existenciu Viedne popiera samozrejme Slávek Janoušek a nie Pepa Streichl. Obom pánom i cteným čitateľom sa za tento lapsus hlboko ospravedlňujem.

    OdpovědětVymazat
  10. Báro, ty ho nemáš v občance zapsanýho? Jestli jo, tak není problém.

    A jestli ne, tak stejně žádný není - je Schengen - volný pohyb zboží, služeb, lidí a kapitálu. Domnívám se, že alespoň jedno z toho Destruktor je (mrk).

    Jedete na otočku do Vídně, ne na týden do Alp... nehrotil bych to.

    OdpovědětVymazat
  11. To je hned.. asi bych taky nejela nemít s sebou dítě legálně, neb při mém občasném štěstí bych jistě nějaký doklad při nějaké dost blbé situaci potřebovala.. jinak kdybys moc nevěděla, kam s ním (Destruktorkem) a chtěli jste se stavit, nic nenamítám :-)

    OdpovědětVymazat
  12. Přesně jak píše Vojta. Nedělej kraviny a normálně jedete, vždyť není žádný problém. Maximálně vás budou kontrolovat ve vnitrozemí (to se zaměřujou na čechy) a dostaneš do pasu razítko \"Nežádoucí na 3 roky i s Destruktorkem\";-)

    OdpovědětVymazat
  13. No, nevím, pokud ho má zapsaného v občance, v pohodě, pokud ne, tak bych to neriskovala, ony ty DNA testy trvají přece jen dost dlouho!:-)

    OdpovědětVymazat
  14. Ještěrko,v Česku je také dost skvělých míst, s tím nebude problém.

    Vojto, ponorku jmse řídili loni v Paříži :-))). Řekla bych, že je na to i fotodůkaz.BOhužel ne pod vodou, ale jen na sucho na suchu.
    Všechno se mi časově teď rozklížilo, že Solvay dnes už nestihneme.

    OdpovědětVymazat
  15. squire,asi stačí, ale já to nemám, takže jedině permanentním fixem ho dopsat na \"zvenku\". Jeden den je prostě málo.

    zcr \"...., jeho předhození hladovým lvům a následným rychlým opuštěním území Rakouska\" :-D

    OdpovědětVymazat
  16. Davesi,to běž, tohle je závaba, kterou mám ráda. A je u ní sranda.

    Mod, já to zjistila natolik pozdě, že už jsem to musela vzdát. Ale neva, to neuteče.

    lojzo, to je písnička přesně pro mě.
    Víděň není... takže o nic nejde, že jo? :-)

    Sunfreedom, já bych se bála. Ona mi paní říkala, že v pohodě vycestuji, ale návrat by mohl být problematický.

    Sabe, teď už se rozjařilo, určitě přijedeme moc rádi, ale ve větší pohodě a po domluvě. Moc se těším!

    OdpovědětVymazat
  17. Kamio,úplně mi to připomnělo situaci, jak jsi nejel do Itálie. Ale já se bojím riskovat při návratu. Vsadila bych svoje fungl nové boty, že bys také nejel, kdyby ti hrozilo, že tě s mrňousem nepustí zpět do republiky ;-)

    Mod, to teda JO! Abychom pak nemuseli žít nějaký čas v bezcelním prostoru :-).
    Jedeme na Pernštejn!

    OdpovědětVymazat
  18. Báro,jo, přesně. Ta přelomová Itálie, kdy jsem místo válení se u moře se skoro-rodinou balil věci a stěhoval se... mno jo:) No a to se nesázej, to je jasné, že bych asi nejel:) Tady jde ale jen o Vídeň... Itálie byla přeci jen přes čtvero hranic...

    OdpovědětVymazat
  19. ad 16. Báro,vidím, že chceš udělat cosi pro svou fyzičku - jet na Pernštejn :-) My byli totiž vloni s 2-letým Mrnětem na Buchlově a mu se tam moc nelíbilo, takže se pořád chtělo nosit. Samozřejmě jsme měli zaplacený velký okruh (či jak se tomu říká), ty brďo, jak já byla ráda, že skončil.. to byla úleva :-) (k manželovi vůbec, opice, nechtěla jít)

    A dotaz: jaké přípravy potřebuješ na výlet k nám? To jsem se fakt rozesmála a představovala si velký psychický trénink :-))

    OdpovědětVymazat
  20. Golf miluje muj Manzel.Jednou me vzal na hriste,poprve a naposledy.Sladkym hlasem a NAHLAS jsem se ho predevsemi zeptala\" Jak se drzi ta TYČ\"?
    Byla jsem poucena,ze Tyči se říká Hůl!
    Pak jsem predvedla par \"swingu na greenu \" a odesla do 19.jamky na veelkyyho panaka,protoze Drahy me ale vubec nepochvalil :oDDDD

    Tak preji jiny hezky vylet a krasne pocasicko :oD

    OdpovědětVymazat
  21. Tak ja cekala uplne jinoupointu. Ze neposkvrneny strejda uz v tom Rakousku zustal a tim padem nikomu zadne golfky ani micky neprivezl... ;o)

    OdpovědětVymazat
  22. V Schoenbrunnu je moc krasna ZOO. Neboj, muzete jet jindy, az Destruktor dostane pas. Rakousko tam jeste nejakou dobu vydrzi :)

    OdpovědětVymazat
  23. Vídeň je tak blizoučko, že si musím dávat pozor, abych se tam v pondělí neprobudila, když jedu do školy. Už mi tam jednou odjel tubus s výkresy.
    Čeká vás ještě ostravská zoo, si je ne me trompe;)

    OdpovědětVymazat
  24. Kamio- 18i jedny hranice ti mohou slušně zkomplikovat nekomplikovaný výlet, takže to vyhrál ten Pernštejn.

    Sabe, do zámku jsem se odvážila skutečně jen jednou, loni na podzim ve Slavkově. Teď už to řešíme tak, že se někdo obětuje a hraje si s mrňousem v podhradí a ostatní jdou na hrad. Povedlo se to na velikonoce na Bouzově a teď jsme to na Pernštejně zvádli také.

    Výlet k vám potřebuji načasovat tak, aby se to hodilo dalším lidem, kteří jsou na mě navázaní. Abych já nenaplánovala výlet k tobě a Alex neměla domluveno na opačném konci něco, kde počítá s naší účastí.
    Psychická příprava myslím není nutná.

    Cheorchio, dá se to i takhle, důležité je, abyste se s manželem shodli i jinde, což asi funguje :-))

    Oby, tak mě po tom tvém komentáři napadlo, jak se dostala do Kanady? :-))
    Nejela jsi někomu pro míčky? :-D

    Čagi, takhle já měla vždy strach, že přejedu Pardubice a probudím se v Praze! Takhle mi tam jen odjela spousta šátků a jedna čepice :-)
    Ten tubus se našel? Doufám, žes nemusela kreslit znovu.
    A nemýlíš se, ostravská ZOO čeká :-)

    OdpovědětVymazat
  25. No to je silně srdceryvné!Naštěstí u Nás je spousta pěkných míst a skrytých pokladů! :-)

    OdpovědětVymazat
  26. Baro, to mas z toho,ze nectes muj blog od zacatku. ;o) Tak tady, at to nemusis hledat:

    http://ontario.bloguje.cz...-to.php

    OdpovědětVymazat
  27. zazila jsem podobnou situaci, znami meli sebou muj pas, kde bylo decko napsane.

    OdpovědětVymazat
  28. ad 18.Báro, máš to dobře zmáklé :-) To já ty hrady a zámky až tak nemusím, takže příště ten v podhradí budu já.
    Ok, těšíme se.. zvěřinec se nám utěšeně rozrůstá, tož doufám, že stihnete přijet dřív, než nám toho polovina zdrhne :-)

    OdpovědětVymazat
  29. Tady jednou řidič autobusu jedné linky městské hromadné dopravy zapomněl že je městská doprava, a odjel do Olomouce.

    Do naší zoo nechoďte!!

    OdpovědětVymazat
  30. Mikine,já už jsem to tady říkala vícekrát. Ono víc záleží na tom, s kým jsi, než kde jsi.

    Oby, četla!To já tě jen tak zlobím :-))


    ratko,to naše mimino nemá v žádném dokladu nikdo, tak jsem to nepokoušela.

    Henry, ha ha, to je skoro únos! A klasický syndrom pivovarského koně!
    Co je ve vaší ZOO špatně?

    OdpovědětVymazat
  31. Jaký je opak syndromu pivovarského koně? Tím možná trpím já.

    Vedení. Někdy ti to povyprávím.

    OdpovědětVymazat
  32. Já byla o víkendu na minigolfu v Ostravě. Mladýmu se to moc líbilo, v některých \"disciplínách\" mě dokonce přehrál. Dostali jsem pouze dva míčky. Jeden hrací a druhý byl z mého pohledu jen k nasrání - obyčejný hopík, který skákal jak bláznivý všemi směry, jen ne tam, kam měl. :)

    OdpovědětVymazat
  33. TAk to bude asi syndrom Henryho Psance. Vždycky, když má dojít nsa stejné místo dojde jinam? :-)

    Petisee, to by mě šlak trefil. Já bez kufříčku s 22 míčky ani ránu. Ale to je určitě nějaká deformace.

    OdpovědětVymazat
  34. Where will I wander and wonder?
    Nobody knows
    but wherever I\'m going I\'ll go
    in search of a Rose

    OdpovědětVymazat
  35. Ha! Teraz som si všimol, že Henry Psanec a Harry Potter majú rovnaký monogram! :-)))

    OdpovědětVymazat
  36. lojzo,dobrý postřeh. Víš, co napadlo mě, když jsem to napsala? Zkratka pro \"koňskou sílu\" a zdálo se mi to k Henrymu neuctivé, tak jsem to chtěla smáznout a pak začal vyřvávat Destruktor, že chce mlíčko a musela jsem jít na věc, protože není nic horšího, než hladový chlap.

    OdpovědětVymazat
  37. HP jsou i iniciály pro - z Neználka ve slunečním městě - \"hovado pitomé\".

    OdpovědětVymazat