Motto:

Cesta do pekla je vroubena dobrými úmysly

neděle 22. července 2007

Co nezabije, to posílí.

Asi teď budu hodně posílená..

Neznám větší pocit bezmoci, než jízdu na nemocničním lehátku, tlačena zřízencem, hlavou napřed, neznámo kam...

Pobytem na klimatizovaném porodním sále skončily všechny příjemné zážitky a nastal jen boj o přežití s vidinou brzkého odchodu domů.
Když jsem si prolížela asi před měsícem porodnické oddělení, působilo na mě vše velmi pěkně. Moderní dvoulůžkové pokoje se záchodem a sprchou a jeden nadstandard, navíc ještě s televizí za pětikilo denně.
Cimra, kam mě zavezl dotyčný zřízenec však byla zřetelný podstandard, rohový pokoj, kam natlačili ještě jednu postel navíc, ač místo pro ni  nebylo a který měl tu výhodu, že slunce tam pralo ráno z východu a zbytek dne od jihu. Ale to předbíhám, to jsem zjistila až následující den.
Teď bylo pět odpoledne a na stole stál pro mě ponechaný oběd. Nebylo mi však souzeno si ho vzít, na jídlo nebylo ani pomyšlení a kdyby bylo, sestra, která mě přišla "ubytovat" řekla, že už to stejně nemám jíst, když bude za půl hoďky večeře, bafla tác a zmizela, aniž by mě nechala se alespoň podívat, o co dobrého přicházím.
Vzápětí donesená večeře byla vařená hovězí podrážka s chlebem a to bylo to poslední, na co by měl člověk v tom vedru po namáhavém "sportovním" výkonu chuť. Jak donesli, tak odnesli.
Mojí přechodnou spolubydlící byla maminka také chlapečka, narozeného o den dřív než my. Už během večera se ukázalo, že v jejím případě je něco špatně, protože ten její chlapeček v jednom kuse vyřvával jako pardál.
Zatímco Štěpánkovi to vůbec nevadilo a spal jako dudek, já po dvou hodinách začala být trochu nervózní, zda se pardálí matce podaří vypnout ten řev alespoň v noci. Nepodařilo.
A tím pádem se mně nepodařilo dát alespoň chvíli souvislého spánku.
Hodinu po hodině jsem se pročekávala k ránu, mnoho minut jsem ve světle pouliční lampy sledovala hopsající zajíce na chodníku pod naším oknem, pak reje koček, někdy ve dvě hodiny přeběhl kolem pes a ve tři zajíci zmizeli, aby se znovu objevili kolem páté.  
K ráno se dostavil neuvěřitelně silný pocit prázdnoty. Od tlustého střeva, dělohu, žaludek až po hlavu. Všude prázdno.
Nejhorší byl ten žaludek. Přistihla jsem se, jak koukám na kytici gerber na mém nočním stolku a bezděky uvažuji, jakou mají ty oranžové květy asi chuť... přece jen, naposledy jsem jedla v neděli odpoledne a teď bylo úterý nad ránem...
Malý pardálek už se také umlátil vlastním řevem a na chvíli usnul, jeho matka okamžitě také, ale moc si to neužila, ráno bylo zde a začal klasický nemocniční šrumec, ve formě teploměrů, přestýlaní postelí, vizit, krmení, přebalování, koupání... a mezitím neodbytné vedro, dusno a nedychatelno...
Druhá noc byla naprosto stejná jako ta první. Jen zajíci hopsali u jiné lampy a já dobře hodinu uvažovala, zda by bylo lepší vyhodit z okna malého pardála nebo jeho matku nebo nejlépe oba. Třetí paní, která přibyla během dne, by mi určitě pomohla. Také její holčička spala jako andílek.
Třetí den už jsem psychicky nedávala. Stále bez vytouženého odpočinku, buzerovány protivnou uklízečkou bylo naší jedinou radostí oznámení o odchodu pardála a jeho matky-šmudly domů.
Vzhledem k tomu, jak je letos plodný rok, zůstala postel po matce-šmudle prázdná asi jen hodinu. Na její místo přišla paní zkušená a dokonalá.
Konečně se v našem podstandardu rozhostilo ticho přerušované jen spokojeným mlaskáním našich miminek.
Horší to bylo  noci. Díky nečekaně skvělé konstelaci hodných dětiček a částečnému ochlazení způsobeném deštěm, upadly jsme se spřátelenou maminkou konečně do spánku, který se rovnal hlubokému bezvědomí.
Ráno jsem se obě dozvěděly od chudáka paní dokonlé, že nám obě děti vřeštěly hladem a my jsme spaly jako zabité a jak to, že nás to neprobudilo! Ještě jednou a řekne to sestře!
Touhle "strašlivou " výhrůžkou nás tak vyděsila, že už jsme si další takový morání poklesek nedovolily a v handrkování se stále stejnou protivnou uklízečkou jsme přečkaly čtvrtek.
Pátek byl ve znamení radosti z odchodu domů, obrovské únavy z psychicky vyčerpávajícího pobytu v čerstvě privatizovaném špitále (námět na samostatný článek, kdyby se mi chtělo v tom rýpat), lítosti a zklamání z toho, že manžel, ač doma, "neměl" čas pro nás přijet a velké vděčnosti k Alex, která se o vše postarala a odvezla mě i Štěpánka do vytoužené vlastní postele, ze které jsem celý zbytek pátku téměř nevstala.
Dnes už je ta strašlivá únava pryč, všechno se pomalu konsoliduje do obvyklých pořádků a já si můžu konečně dodělat to načaté čtvrtletní DPH.   
 

$$OBR253420$$

55 komentářů:

  1. Báro,přehlédl jsem tuto radostnou novinku v minulém článku, o to více jsem byl potěšen tímto. Moc gratuluju a přeju hodně štěstí a hlavně hodně radosti se Štěpánkem. Vybrali jste mu krásné jméno, opravdu.Ad nemocnice: když jsem byl v patnácti na slepém střevu, přiběhli do pokoje zřízenci, naložili mě na vozík a vezli mě - opět hlavou napřed - někam pryč. nevěděl jsem kam, neřekli ani ň. A najednou je člověk na operačním sále, na obličej mu dávaj masku a slyší někoho počítat. A pak se člověk probudí a bolí ho tam dole a chce se mu... nechce se mu vlastně nic. Br.Nicméně - ještě jednou - mám obrovskou radost, upřímnou a čistou. Těším se na mateřské články... Hezký den. Aleko.

    OdpovědětVymazat
  2. Aleko,díky. To je dobře, že ses ozval, musím si opravit odkaz :-)

    OdpovědětVymazat
  3. Báro,to je teda pěkný začátek nového života v takové porodnici. Teď už to bude jen lepší. Přeju hodně síly tobě i miminku!

    OdpovědětVymazat
  4. čagi,ale v podstatě to byla brnkačka proti prvnímu pobytu v porodnici. Tady byla alespoň sprcha na pokoji (i když lajdácky uklízená) a ta mi zachránila život :-)

    OdpovědětVymazat
  5. ?prosím už mě neděs...já budu rodit doma nebo co:-))

    OdpovědětVymazat
  6. neděsím,jen si s plnou vážností myslím, že se toho musí ještě hodně změnit, aby pobyt v nemocnici po porodu nebyl černou můrou. Moc zajímavé je, co má na blogu o porodech doma Sedmikráska.http://www.sedmikraska.bloguje.cz/557910-porod-doma.php

    OdpovědětVymazat
  7. ten přístup v nemocnicích je fakt strašný, slyšela jsem už tolik šílených historek, takže jestli vůbec, asi fakt budu rodit doma. Článek je moc zajímavý.Krásné miminko!!!

    OdpovědětVymazat
  8. Báro, máš hezkýho klučinu, gratuluji. Na svůj věk vypadá velmi rozumně a inteligentně. Když spí :o). Ať je zdravý a vyvede se ti. Ty jsi doufám v pořádku :o)... přeji ti hodně nových radostí a méně zklamání-

    OdpovědětVymazat
  9. Téda. Ocelová máti (úsměv). Gratuluju ke krásnému miminku!

    OdpovědětVymazat
  10. jakto ze jsi, baro, byla tak dlouho v porodnici? to je u nas normalni??jinak stepanek je sladky miminko a ja vam preju hlavne hodne zdravi!!

    OdpovědětVymazat
  11. baníčku,další story by mohla být o těžkém šoku po návratu domů, tam by se ta ocelová matka teda hodila! ;)zuzi, bude to asi jednou těžký boj, neboť jako Rak s ascendentem ve Štíru, mi dá docela určitě zabrat. pajo, zákonná lhůta pobytu v porodnici je 72 hodin po porodu. To jsem se dozvěděla, když jsem ve čtvrtek dělala virvál, ža tam nebudu v těch podmínkách už ani minutu. Zajetý standard je 4.den po porodu, pokud jsou matka i mimčo zdravotně v pořádku. Pokud je nějaká pochybnost, ještě se jeden den přidá.Stále jsem měla před očima spoon, která i po těžkém porodu byla propuštěna, na naše poměry, zase tak neskutečně brzy. Inu, jiný kraj, jiný mrav.

    OdpovědětVymazat
  12. Pardálsky řval můj Adámek, nanštěsti většinou za zdí, ale když to trvalo už 3. den, řekla jsem sestře, ať mi ho buď nosí s lahví a nebo ať ho prostě nosí nakrmeného protože má evidentně stále hlad. Já v té porodnici ležela bohužel 9 dní, strašné.Miminko je krásné:-))

    OdpovědětVymazat
  13. Ještě jednou......gratuluji!! :-)Máš nádherné sluníčko, baby for smiling, užívejte si to všichni :-)Článek u Sedmikrásky je velmi zajímavý. Já sice nerodím :-) a v naší nemocnici porodnice už není, ale pokud bych mohl doporučovat: Rodit v nemocnici, změnit podmínky a způsoby a zejména chování personálu.

    OdpovědětVymazat
  14. Hezký klouček :)Nechci se v tom příliš vrtat, ale docela by mne zajímalo, která že to nemocnice poskytuje takové služby. Dost nemocnic jsem díky své práci poznal (ovšemže z jiné strany). No - nechme to tak, prostě doma je doma, na horší zážitky naštěstí rychle zapomínáme, tak se těším na ty hezčí ,-)

    OdpovědětVymazat
  15. Kluk jak buk:-)Vítej doma Baru:-)))

    OdpovědětVymazat
  16. Dobrá prácetakový hezký hoch. Ta radost a štěstí Ti tu mizérií zaženou, ale tomu špitálu to neodpářou. Ta \"kvalitní\" péče, to se roznese.Mnoho štěstí

    OdpovědětVymazat
  17. Báro, myslím, že Tvá přidaná hodnota v tomto čtvrtletí byla mimořádně vysoká. I svou daň jsi za ni zaplatila... :)

    OdpovědětVymazat
  18. Bára: Copak nepořádek? Kdybys nebyla v šestinedělí, hned bych Tě pozval na úklid i k sobě dom (hlasitý smích)

    OdpovědětVymazat
  19. Chlapeček je nádhernej, hlavně aby byl zdravej a nezlobil maminku:-)

    OdpovědětVymazat
  20. Jupííííííí a je to na světě a já jsem v Čechách, když se to stalo, kdo by to čekal :-). Máme dalšího člena vyspělé západní civilizace... Gratulace a vzhůru do další mateřské dovolené :-)

    OdpovědětVymazat
  21. Mod,já bych se poprvé o malou vůbec nedokázala postarat. Měla jsem první tři dny co dělat sama se sebou. Teď by to bylo jiné, stačilo by pár změn v systému a přístupu.Armine, jsem pro porod v nemocnici, ale pak nevidím důvod pro další věznění, pokud jsou oba zdravotně v pořádku. Určitě by to vyšlo levněji včetně tří návštěv odborné sestry u matky a novorozence doma.Gombo, Buteo, já k nemocnici jako takové ani výhrady nemám, třeba vlastní porod byl pro mě překvapením nad přístupem, profesionalitou a fantastickým porozuměním s porodní asistentkou i oběma lékaři, ale pak to vše pokazí opět jen lidský faktor v podobě hnusné sestry nebo hulvátské uklízečky. A přervaná porodnice, to je důsledek té ohromné privatizace, kdy v rámci úspor bylo rozhodnuto, že když se sloučí 3 nemocnice dohromady, tak dvě porodnice přece musí stačit! Evidentně nestačí, jen nevím, jestli si toho provozovatel všimne.@Teo, nedalo mi to, abych si nespočítala, že až budu v důchodu a nebudu mít žádnou slevu na dani, tak si budu moct ještě uplatňovat slevu na nezaopatřené dítě :-). (To vše za předpokladu, že se nebude chodit do důchodu v osmdesáti letech)Galahade, zrovna dneska jsem si říkala, že teď ho budu s láskou krmit a přebalovat a za pár let mu vařit silnou česnečku, aby se lépe probral v neděli ráno z opice :-))).baníčku, jen si hezky ukliď sám, jednou za dva, za tři roky to neuškodí :-)

    OdpovědětVymazat
  22. sunfreedom,moc jsem myslela na to, co je s tebou musím jít popátrat na tvůj blog. A mateřskou si užiju, určitě je poslední!!!

    OdpovědětVymazat
  23. Baru......to jsou jednoduché počty. Na každý porod je počítána průměrná délka hospitalizace, která je hrazena paušální úhradou za den. Po uplynutí této doby úhrada regresně klesá. Čili nemocnici se ekonomicky vyplatí držet tě tam právě těch průměrných 4-5 dní, ani méně, ani více. Jsi pro ně ideální pacient - v zásadě nic nepotřebuješ, moc nejíš a placeno za tebe dostávají - tak co by tě posílali domů dřív.Na druhou stranu, mohla jsi podepsat negativní revers a pak by tě domů pustit MUSELI - těch 72 hodin, kterými se oháněli, je pitomost, žádná zákonná lhůta. Nikdo nemá právo držet tě v nemocnici proti tvé jasně vyjádřené vůli - pokud nejsi zbavena svéprávnosti.

    OdpovědětVymazat
  24. PS:Ani tvoje dítě. Jako jeho zákonný zástupce můžeš podepsat revers i za Štěpánka.

    OdpovědětVymazat
  25. Armine,víš, já nejsem osoba, která vyvolává konflikty, 99% svého života trávím v pohodě a kupodivu jsem to byla zase já, kdo se snažil alespoň trochu vtipkovat a udržet naši psychiku nad hladinou.Ale pak mě to zlomilo a pokud by nás v ten pátek nepustili, tak by na revers jednoznačně došlo.

    OdpovědětVymazat
  26. Baru......zapomělas též na vybavování dobrou radou před cestou na kvalitní hudební festival...;-)

    OdpovědětVymazat
  27. Galahade, na kvalitní hudební festival vybavuji pouze penězi. Dobré rady se dají udělovat tak do pěti let. Pak už je nikdo neslyší.

    OdpovědětVymazat
  28. je ten je sladkej! A vubec nevypada nedonosene, naopak! Kluk jako buk! Meli jsme hodne podobnou plastovou \'vanicku\', o neco lepsi dve spolulezici a o neco vetsi kytku (kterou jsme ten samej den vezli domu, neb jsem rodila v sobotu vecer a v nedeli byla uz odpoledne doma....a jeli jsme taxikem takze mas v Alex velkou vyhodu ;))) Drz se, pa xx

    OdpovědětVymazat
  29. Kdysi v minulém rusíciletí se mělo za to, že po císařském řezu se musí v nemocnici pobýt 10 dní, přičemž den porodu se nepočítá, pak mě pustili po 8 mi dnech (tedy vlastně 9ti), protože jsem měla čím dál tím vyšší teplotu a oni pak usoudili, že je to zřejmě od nervů a měli pravdu:-))Po porody doma nejsem v žádném případě,protože jakákoliv komplikace může znamenat něčí smrt. Ideální mi připadá porod v nemocnici s umrtvením do páteře, protože to se pak od tebe doktor nebo někdozodpovědný nehne třeba 24 hodin:-)a hlavně nic nebolí:-)

    OdpovědětVymazat
  30. BároaTeo myslel můj článek o přidaných hodnotách:-)http://www.avocode.bloguje.cz/563226-jakou-cenu-by-mela-mit-laska.php

    OdpovědětVymazat
  31. Arminepokud jde o ten revers, tak takhle bral vloni Adam domů Adélu po 4 dnech, ovšem vzhledem k reversu jí odmítli sdělit jaká antibiotika potřebuje dobrat a 4 z 5ti praktických lékařů se báli něco naordinovat, aby to nebylo špatně. Nakonec jsem sehnala na dovolené v cizině svou velmi praktickou lékařku, ta to promyslela a zavolala do Prahy do spřízněné lékárny, kde nám ty antibiotika dali vlastně taky na revers:-)

    OdpovědětVymazat
  32. Mod....to už je naprostá zhovadilost a je to na žalobu. Podle zákona jsou povinni tě při odchodu z nemocnice VYBAVIT potřebnými léky na dobu, než si je seženeš jinak. A v tom zákoně není ani slovo o reversu, čili platí i pro případ, že odejdeš proti jejich vůli.

    OdpovědětVymazat
  33. Baru......promiň, už ti nebudu kazit radost a budu mlčet :-)Jenom ještě: Máš fakt moc krásného Štěpánka :-)))

    OdpovědětVymazat
  34. Báro,omlouvám se, že jsem pochyboval :-)

    OdpovědětVymazat
  35. Baru, slyší......to jen tak vypadá, že neslyší:-)))(To bys koukala, kolikrát jsem slyšel například: \"Ale maminka říkala, že to hrozně booolííí...\")

    OdpovědětVymazat
  36. Armineno já myslela, že by úplně stačilo, kdyby jí propouštějící lékař napsal recept:-)Další dobrá storry byla, když po 14ti dnech dostala pásový opar a v téže nemocnici jí zakázali kojit jednak kvůli tomu oparu a druhak kvůli antibiotikům, které dostala. To se mi taky zdálo divné, zejména kvůli případné \"nákaze\" protože bych myslela, že dítě dostává naopak nějaké obranné látky, tak moje velmi praktická volala na infekřní na Bulovku a tam jí řekli, že \"mléko odstříkané matkami s pásovým oparem - na antibiotikách, bežně posílají na dokrmování na porodní oddělení:-)))

    OdpovědětVymazat
  37. Báro,máš docela pevný nervy, zvlášť hned po porodu... Já bych se asi sebrala a prostě odešla i s mimčem :DDalší důvod, proč zvažovat i jiné způsoby, jak porodit... a nemusí to být nutně doma, docela by stačilo soukromí, klid a respekt k rodičce jako ke člověku, který má taky svoje práva...

    OdpovědětVymazat
  38. Krásný mimčo - pokud to dokážu posoudit. :) A vidím, že ho krmíš jablečným džusem. To chválím, ten já taky rád. :)))

    OdpovědětVymazat
  39. Bároneboj, zapomeneš. V porodnici nemáš ani jinou možnost nežli myslet na stávající stav věcí, ale za čas ani nevzpomeněš. Ještě tak, kdy jsi přijela, kdo tě přivezl, a jak jsi odjela. Ostatní splyne.Ať se ti i kloučkovi daří.

    OdpovědětVymazat
  40. Báro,to je krásný Štěpánek!!!A jak se tady bavíte o plastové vaničce... já používám v práci občas obrat: \"Vylít s vaničkou i dítě\" - což ovšem ve Tvém případě rozhodně zakazuji zkoušet!! :))

    OdpovědětVymazat
  41. Je opravdu nádhernej. Eliza má pravdu, teď budeš mít zas práce a starostí, že na nějakou nerudnou uklízečku rychle zapomeneš. Ale sem tam něco v paměti utkví. Mě utkvěla lampa a rozednívající se pohled na řeku v Podolí, myslim, že tobě by mohli zůstat ti zajíci ;-) Tak ať máš ze Štěpánka jen a jen radost a ať tak hezky spinká jako dosud :-D

    OdpovědětVymazat
  42. Přidávám se k gratulujícím, je opravdu nádhernej. Hodně sil a hodně zdraví!

    OdpovědětVymazat
  43. Báro,tohle je nejkrásnější miminko, které jsem viděl, dokonce i krásnější než můj irský synovec a to už je co říct (poťouchlý smajlík)

    OdpovědětVymazat
  44. Krásný miminko, blahopřeju :-) A na tyhle zážitky z porodnice nezapomeneš ;-))) Mám podobný z prvního porodu, tedy obzvlášť jednu spolurodící maminku, to byl tedy případ sám pro sebe a nikdy na to nezapomenu. A škaredý věci časem vyblednou ;-)

    OdpovědětVymazat
  45. Tak to je fofr,není to tak dávno, co jsi psala o zbarveném těhotenském testu. Tak zdraví a silný nervy přeju všem zůčastněným.

    OdpovědětVymazat
  46. Krásné miminko ! To blbý jste si teda vybrali v porodnici, tak teď jen samá pozitiva (a sociální jistoty) :-)))))

    OdpovědětVymazat
  47. Štěpánek je nádhernej. Opravdu ukázkové mimčo.Tak koukám, že v porodnici se od té doby co jsem tam byla naposled, nic nezměnilo...Držím palce ať jde doma vše dobře a zdravím tvou skvělou Alex.

    OdpovědětVymazat
  48. Děkujiještě všem za gratulace a stydím se za sebe, jak teď nestíhám.

    OdpovědětVymazat
  49. Sharkane,čtu si tlustý román, hodně spím, obden dvě hodinky u kadeřníka a když zbyde chvilička, lakuji si nehty!

    OdpovědětVymazat
  50. BároNo jasně, co taky jinýho dělat na mateřské DOVOLENÉ! Tak přece děláme všechny... Nebo ne?

    OdpovědětVymazat
  51. Báro,já tušil, že neděláš nic užitečného. (mrknutí)

    OdpovědětVymazat
  52. Sharkane,vzala jsem si to k srdci a až budu mít zase volnou chvíli, tak se na něco užitečného zajisté vrhnu. Třeba vezmu krumpáč a půjdu předláždit obecní chodník před kostel, aby tam staré babičky nezakopávaly.

    OdpovědětVymazat