Motto:

Cesta do pekla je vroubena dobrými úmysly

čtvrtek 6. srpna 2009

Nekrmte mé dítě!

Výkřik do světa

Proč je tohle u nás normální, že úplně cizí člověk vidí malého prcka a první co udělá, že mu začne cpát nějaké svoje jídlo?!
Mohu říct, že jsem z toho občas docela zoufalá, nechci se chovat jako hulvát k lidem, kteří jsou "milí", ale ať si proboha uvědomí absurditu svého chování, stačí si jen místo malého dítěte promítnout třeba třicetiletého skina. Nebo psa. Krmí snad lidé na ulicích cizí psy? Nekrmí, tak proč proboha krmí malé děti.
Naše smůla tkví i v tom, že Destruktor je velmi roztomilé, vstřícné a komunikativní dítě. Navíc má radost ze všech slůvek, která se mu daří hezky vyslovovat a rád to předvede.
Nemá problém ukázat na lidi a říct:"Papají!" a třeba to 5x zopakovat a já musím vždycky souhlasit.
Nikdo v tu chvíli nevnímá moje:"Vždyť ty jsi také teď papal..."
To už dotyčná (muži to nedělají) hrabe v kabelce, aby vytáhla cokoliv a cpala to malému a já se omlouvám a nechci to, Mates se po tom začne natahovat, ale to je u něj normální, natahoval by se i po chcíplém potkanovi, jenže pak to vypadá, že to fakt chce a už to jede. Odtahuji dítě, vypadám, že mu to nepřeji (a taky nepřeji) a někdy se mi to nepodaří a malý si láduje pusu něčím, co bych mu zatím nikdy nedala.

Korunu tomu nasadila jedna maminka, před kterou se Destruktor postavil a začal radostně vykřikovat:"Jídlo, jídlo," a dala mu zbytek SVÉ ROZLÍZANÉ ZMRZLINY. To mě tak konsternovalo, že než jsem se na něco zmohla, měl to mrňous dolízané.
Nebo ten klučina na koupáku, který za mými zády zásoboval Destruktora slanými tyčinkami v takovém množství, že jsem mu museli jít koupit jiné.

A to nemluvím o doslova bezohledných matkách, které snad nevnímají dětskou mentalitu "já chci taky" a svému dítěti dají na pískovišti veliké balení brambůrků, křupek nebo jiného póvlu a vesele to rozdávají všem dětem, co se seběhnou. Co teď? Nechat ho nebo s velikým brekem odtáhnout?
Ach, štve mě to nevýslovně, někdy se mi podaří celou situaci zažehnat bez ztráty kytičky, ale někdy je to fiasko jako hrom.

Asi vyrobím Destruktorovi tričko, které mu budu oblékat na procházky:

PROSÍM NEKRMIT, MÁME SVÉHO JÍDLA DOST!!!

nebo

NEKRMIT, MY VÁS TAKÉ NEKRMÍME!!!


 

61 komentářů:

  1. Jejda můžu si to půjčit? Taky mě to přímo s..e, když si všichni kolem myslí, že můžou dávat k jídlu dětem co sami mají rádi. Grilované maso, chipsy, zmrzlinu, slané tyčinky, uzeniny, pivo! Naštěstí Abu celkem chápe, že to je jídlo pro velké a nechá si říct, že NE.

    OdpovědětVymazat
  2. Abu,NEKRMTE MĚ, NEJSEM VÁŠ PES! :-)

    OdpovědětVymazat
  3. NEKRMIT, MY VÁS TAKÉ NEKRMÍME!!! :) možná bychom to mohly tisknout ve velkém a ještě vydělaly :) MArkétu zatím nikdo nekrmí, neb je tak buclatá, že to asi každému je hned jasné, že hlady netrpí. A navíc, kdykoli jsme venku, tak dtejně většinou žmoulá v ruce banán nebo rohlík :)))))

    OdpovědětVymazat
  4. Báro,netušil jsem, že to funguje i takhle... Spíš se s tím setkávám, když mi kolegové (zejména kolegyně), známí nebo příbuzní při návštěvě u nich nutí jídlo, které není mé oblíbené, respektive ho nejím, anebo jo, ale nemám na něj zrovna chuť. A pak babo raď - zatvrzele odmítat, nebo zdvořile trpět. Vidím, že netřeba peskovat synka, ale ty dospěláky...

    OdpovědětVymazat
  5. Kutil: Zdvořile trpět? Díky, už nikdy více. Ono teprve když má člověk nějakou tu \"doktorskou\" dietu se naučí odmítat u příbuzných a na návštěvách všelijaké zakázané \"dobroty\" a člověk sám je najednou překvapen, jak to jde najednou snadno, odmítnout...

    Báro: tak tohle by mě štvalo taky... tričko s některou z navrhovaných \"nekrmit\" variant je výborný nápad :-)

    Krmení dětí čipsama, kolou nebo čímkoliv na oleji smaženým by mělo být trestným činem...

    OdpovědětVymazat
  6. Báro,
    tak to si nech patentovat!!!
    Taky mě to štve, ale musím říct, že u cizích to není až tak časté, to se dá ustát. Ale ty prvopočáteční boje v rodině, tak to bylo něco.
    Myslím, že většina maminek, co se trošku o tu zdravou výživu pro děti zajímá, si užila svoje. Mě úplně drtí, jak tchýňka dětem pořád podstrkuje tu kolu... A jiné kvanta sladkého, neředěného pití. No, to by bylo na článek...

    Ale Kutil mi vyvolal jednu vzpomínku z dětství, kdy jsem zapomněla klíče a hodní sousedé mě nechali na chvilku u nich. No, a abych netrpěla hladem (a že zrovna obědvali), vnutili mi oběd. Játru. To jsem v životě nedokázala sníst. Jen teda u nich jsem ze slušnosti měla aspoň snahu, brrrr.

    OdpovědětVymazat
  7. Jo, a ještě se mi vybavil nápis ze ZOO. Ten by byl taky docela dobrý:
    NEKRMIT!!! ZA CENU VLASTNÍHO POTĚŠENÍ MI UBLIŽUJETE!

    OdpovědětVymazat
  8. Báro, tyhle 2 věty mě děsněrozesmály:..to je u něj normální, natahoval by se i po chcíplém potkanovi.. ..a začal radostně vykřikovat:\"Jídlo, jídlo,\".. Budu tu muset nakouknout častěji, to je balzám. ;o)

    OdpovědětVymazat
  9. Bárono jo \" Jííídlooo\" znáš to:-)). JInak Tě můžu ujistit, krměj i cizí psy, i když, rozlízanou zmrzlinu nám ještě nikdy nikdo nedal:-)

    OdpovědětVymazat
  10. To se mi stává taky, jenže malej (3 roky) je navíc ke všemu diabetik. Takže když pominu, že mi do něj někdo cpe jídlo, je to často i jídlo, které on opravdu nesmí, jako sladkosti. A když řeknu, že to on nejí, po haldě dotazů většinou musím vysvětlit proč, jinak jsem za matku nepřející hyenu. A pak se royběhne kolotoč hlášek a dotazů ve stylu: Jéje, diabetik, takovej malej? A to má od narození? A jak je to možný? A tak všelijak podobně...

    OdpovědětVymazat
  11. Nápad na trička je výbornej :-) Jelikož mé dítě už dlouho úspěšně samo odmítá, co nechce, tak tenhle problém ani nevnímám, ale jak tě tak čtu, tak souhlasím, že je to děsný. Stejně, jako ty mámy, co krmí prcka polívkou v bufetu (nejednou). Stejně jako všechno to cpaní jídel a pití, které se \"musí\" přijmout ze zdvořilosti. Zdvořilé je nenutit, když druhý nechce. Třikrát fuj!

    OdpovědětVymazat
  12. No... tedy rozlízaná zmrzlina je fakt vrchol.
    Ale dovolím si nesouhlasit s tím krmením cizích psů - hodněkrát jsem venku řešil problém s lidmi, kteří se z neznámého důvodu prostě rozhodli nakrmit mého psa, za neustálého žvatlání \"pocem ty jeden, ťuťu ňuňu, tumáš na!\".
    A když se v tebou popisované příhodě přidá ještě ten pohled cizích lidí na tebe, coby krkavčí matku, to je fakt unášející pocit :-)

    OdpovědětVymazat
  13. Lauro,určitě si s tím tričkem dám trochu práce, už se těším :-). Destruktor není baculatý, on se jídlem moc nebaví, skoro bych řekla, že ho zajímá víc jako tvůrčí hmota než na pozření :-).

    Kutile, vzhůru za osvětou! Také mi vadí to nucení do jídla, já to nedělám a vadí mi to u jiných. Když mám chuť ráda si vezmu, ale je milé, když to může být jen má volba.

    PJ, však víme, kdo někdy držel třeba redukční dietu, muselo odmítání být jednou z prvních dovedností, kterou si musel osvojit!
    A to je podle mě ještě nic, proti tomu, když si někdo v našich končinách odvyká pít alkohol!!!

    OdpovědětVymazat
  14. Nomi,profesorka na nucení k jídlu byla matka Alexina bývalého přítele. Oni jedli úplně jinou kuchyni než my a Alex tam trpěla jako kůň, ale ona se rozhodla, že jí dokáže, jak je to dobré, ať Alex chce nebo nechce. To byly histroky! Bývalo mě jí často docela líto.

    OdpovědětVymazat
  15. Báro, zas jsem se zasmála :-) asi mi nevadí, že žijem mimo civilizaci. Odpovědně můžu říct, že naše děti nikdy nekrmil nikdo cizí, leč vynahradily nám to návštěvy - a možná o to hůř.. nezapomenu na tchyni, která přivezla tehdy 1,5 roku staré Slečně ty nechutné želatinové hnusy, ač měla jasnou informaci, že Slečna se po chemii osypává.. a zas \"jsem dělala problémy\" a dítěti je nedala.. zlatí cizí lidi..

    OdpovědětVymazat
  16. Oby,přijdi kdykoliv, jsi tady vítaná. Ale ty teď toho času asi nemáš, viď? No třeba jak zase budou děti ve škole, teď je třeba věnovat se jim, ať mají hezké prázdniny.

    Mod, na Matýska udělalo veliký dojem ranní krmení pesy včerejšími hranolkami :-)). Máme takového plyšového pejska a vždycky mu jako dává něco do tlamičky a říká: \"hranolky\".
    Ale my jsem to měli od tebe dovolené ;-)

    Eriano, no to si užiješ daleko víc než my. Být ve vstřícném kontaktu s lidmi je prima, ale co je moc, to je moc.

    Magrátko, kéž by se tenhle tvůj názor ujal více! Člověk má pomalu pocit, že když odmítne, že urazí, ale ono je to všechno úplně jinak.

    OdpovědětVymazat
  17. Jirko*,opravdu to tak funguje? Mně teda se psam ještě nikdo nic nedal. To mě moc těší. :-))

    Hele, Sebe, já si asi dám jiné motto: Píšu tento blog, aby byla Sabe ráda tam kde je a nebylo jí líto, že není v civilizaci :-D.
    Úžasná tchyně, má opravdové pochopení
    :-i

    OdpovědětVymazat
  18. Báro, někdy to tak vypadá :-) trička s takovými skvělými motty bychom měli za domácí úbory :-)

    OdpovědětVymazat
  19. Baro,srovnani krmeni cizich deti a cizich psu jsem uz v nejakem komentu zde taky zminila. V ZOO nesmi a venku lidi strkaji tem drobeckum lecos:-( Pri cteni o te rozlizane zmrzline se mi obracel kufr. Asi byla dotycna taky pekne vylizana..€:-) Ja teda okamzite jdu do střehu, kdyz se pobliz male objevi nekdo s jidlem a okukuju o co jde radeji predem. Nerada bych dceři nestihla odebrat tebou popisovane hnusy. Kdyz uz je zrejme, ze dotycne by se velmi dotklo me odmitnutí, podekuji a reknu, ze to malé dám az po jidle a schovam to. Za rohem uz nevidi, ze to vyhazuju, orig. zabalene cokolady pripadne obetave konzumuju sama;-) Manzel zase rika, ze mala ma dietu po prodelanem prujmu a ma taky klid. Jen mi to nerekl a sousedky se me pak ptaly, jestli uz je dcera OK :-))

    OdpovědětVymazat
  20. Jé, já bych se hned nechal krmit! Jídlo! Jídlo! Nic? Ach, jo... :(

    OdpovědětVymazat
  21. Bohdane, možná když začneš házet naprosto dětské kukuče, šišlat nebo nosit dudlík, že to bude lepší :-)) ovšem Bářin mrňous si vystačí i bez výše zmíněných propriet..

    OdpovědětVymazat
  22. Baro, mam zakoupene tricka a barvy, rozjedem velkovyrobu? :) Akorat ja se chystam zacit nejakejma jednoduchejma autickama. Vcera jsme byli (vcelku tematicky) v Design Museu.
    Jinak ta prihoda z MHD koresponduje s mou dnesni: Na ceste od kamaradky zacalo lejt. S. se vzpouzel raincoveru ale ja ho presto na kocarek aplikovala. Do autobusu jsme nastoupili: ja promokla (tricko see-through)a syn urvany. Pobliz sedel ucastny starsi pan a stkajiciho syna si meril soucitnym pohybem. Marne jsem nabizela pomeranc, dzus, auticko. Pan kdyz vystupoval dotknul se S. ramene a zaseptal \'Jesus loves you\' (kdyz matka ne, domyslela jsem se). Z autobusu jsem vystupovala jako spraskanej pes. Nejsem zvykla-on totiz normalne skoro vubec nebreci...

    OdpovědětVymazat
  23. Sabe, Bářin mrňous je ovšem úplně jiná liga. :)

    OdpovědětVymazat
  24. A důchodci nikdo nic nenabídneNěkolik spojení mě fakt dojalo, třeba: natahoval by se i po chcíplém potkanovi,
    NEKRMIT, MY VÁS TAKÉ NEKRMÍME!!!
    Pobavil jsem se. Na PP sice ještě nemáš, ale taky nežiješ se sexy mozkem. Tak hezký nový den /myslím, že to budeš číst až ráno/

    OdpovědětVymazat
  25. Bosorko,pamatuji se na tvou zmínku, tys to nakousla a já těď budu dělat tričko :-)))
    Bohdane, zeptej se maminky, možná už sis to své odjedl před pár lety jako batole ;-)

    Spoon, už mám dobrý nápad na obrázek, udělám tam vzteklého buldoka. A díky za nápad, teď až mu zas bude někdo něco dávat, řeknu \"Ježíš vás miluje\" a bleskově odtáhnu mrňouska pryč :-D.

    Buteo, buď rád, že ti nikdo nic nenabízí, mohl bys to špatně pochopit a ještě by ten dotyčný mohl dostat jednu do nosu! Dnes je mimořádný večer, tak jsem ještě vzhůru :-)

    OdpovědětVymazat
  26. Báro, to je dost pravděpodobné. Vzhledem k tomu, že jsem dnes schopen pozřít téměř cokoliv, si myslím, že mě v batolecím věku krmil kdekdo a kdečím. :)

    OdpovědětVymazat
  27. Bohdane,ale zřetelně ti to šlo k duhu :-)

    OdpovědětVymazat
  28. Ano, šlo. A nejen k duhu. :) Pak se ovšem nabízí otázka, jestli Mrňouska neomezuješ v jeho budoucím vývoji. ;))

    OdpovědětVymazat
  29. To je důležité vědět. Protože třeba piliny z cukrového javoru můžou být hodně sladké a aby se mu potom nekazily zoubky. To už by bylo lepší krmit ho pilinami třeba z buku. :))

    OdpovědětVymazat
  30. Bohdane,myslím, že ho neomezuji. Matky na pískovišti by ti to jistě potvrdily.
    To bys viděl těch divných pohledů, když nezasáhnu, když se vrhne na zem a \"plave\" v kamínkách. Proč bych mu v tom bránila, když to miluje?
    Ale to jsem odbočila od jídla. Včera např. zkoušel, jak chutnají piliny :-D
    Ani nevím, z jakého byly dřeva.

    OdpovědětVymazat
  31. Měla jsem pocit, že jsou smrkové, byly takové charakteristicky \"chlupaté\" a nanicovatě měkké. Jakou měly chuť nevím, nestihla jsem ;-)

    OdpovědětVymazat
  32. Hele,tys mi odpověděl za 3 vteřiny :-DDD

    OdpovědětVymazat
  33. Nestihla? Co vy matky na tom pískovišti děláte? :)

    OdpovědětVymazat
  34. No, já nestihla,asi nejsem Bohdan - rychlík :-D

    OdpovědětVymazat
  35. Není potřeba být ve všem moc rychlá. ;) Dobrou noc. :)

    OdpovědětVymazat
  36. No na tu příhodu se zmrzliou by spíše seděla hláška NEJSEM POPELNICE! Protože maminka SVÉMU synovi pravila, že ona tu zmrzlinu už stejně nechtěla. A s takovými věcmi děláme co? Vhodíme je do popelnice! A co na to vy? A co Jan Tleskač? *šílený škleb*

    OdpovědětVymazat
  37. precetla jsem s velkym zajmem. sice cizi deti nekrmim ale tak nejak to vidim asi vic v pohode. priznam se ze patrim k tem, ktere male deti rozmazluji a ktere jim daji kdyz je zrovna moznost.
    U tech velkych jsem casto moznost nemela a ony se divaly tem smutnymi ocickami ze teba jine deti maji a ony ne a tak kdyz nekdo prisel a neco nabidl tak ja byla fakt rada. A kdyz jsem neco mela tak jsem detem rikala, bez nabidnout jinym. A to bylo radosti :o)) vlastne tyto radostne pocity si pamatuji dodnes. A je to presne tak jak tamnekdo pise, clovek krmi druhe protoze mu dela radost ze tomu druhemu dela radost.

    a proto to vidim fakt v pohode. Pokud dite nema bezlepkovou dietu nebo fakt neni diabetik tak at se vsichni vzajemne krmi (ja treba sbirala ze zeme rzozvykane zvykacky protoze mi rodice zvykacku nechteli koupit) Decko se nasyti a pak jiz samo bude odmitat co nechce. Nauci se naslouchat a ridi vlasnti vuli.
    Mozna to zni naivne, ale me treti dite melo absolutni svobodu. Kdyz chtelo neco sladkeho tak ho dostalo. Dostalo i cokoladku a casem s i vybiralo jenom ty nejkvalitnejsi a posleze odmitalo vsecky \"hnusy\" :o)) a tak je to dodne, kdy mu je 12. ji co mu chutna a nema problem se podelit. Je to zdrave decko. Psychicky i fyzicky. Stejne jako moje velke deti ackoliv jsem je neomezovala nikdy v jejich vyberu. (ony si casem nasly samy svoje vlastni chute)

    OdpovědětVymazat
  38. ja se pokousim zustavat tak nejak ve \"zlatem stredu\". Nechat decku hodne volnosti a nestresovat ho prilis duslednymi zakazy a prikazy, kdy se pak citi vycleneno z kolektivu ostatnich. Protoze to co je pro ne bezne tak on treba nesmi. nerozumi tomu. pak chodi se smutnym pohledem po okoli a loudi. Loudi takove ty uplne obycejne veci, jako bonbony, lizatka, treba i kostkovy cukr :o))
    ja jen to chtela popsat z druhe strany. Proc se loudicimu diteti davaji dobrotky. Treba si druzi rikaji ze to doma nedostane :o)))
    ehm, no ja fakt patrimk tem ktera da... i tu tycinku, i bonbon a je mi lito kdyz decko si nesmi vzit. ale zamyslim se nad sebou. urcite. je treba respektovat vuli matky.

    OdpovědětVymazat
  39. fujtajbl, jednou pisu ze nekrmim a pak pisu ze dam kdyz na me loudi. je videt, ze jsem hezky zviklana, ze mam pocity viny ze teda ehm obcas nekomu neco podstrcim a ze se asi za to stydim. takze jo. Dam a hned utecu. citim se bidne.

    OdpovědětVymazat
  40. Mikine,už mám náčrtek buldočího šklebu, to bude tričko jako lusk!

    ratko, díky za pohled z druhé strany. Já věřím, že někdo chce udělat radost a pak má také radost, ale to je právě to hloupé, že my jsme tady všichni zvyklí dělat si radost jídlem. Z toho moc odvázaná nejsem. A druhá věc, že od úplně neznámého člověka se mi to nechce brát, ať už to myslí jakkoliv dobře.
    Už jen proto, že vím, že malý sice VYPADÁ, jako kdyby loudil, ale on to většinou vůbec nechce a spoustu těch sladkostí ani nejí.
    Teda, abych byla poctivá, má to jednu výjimku: když mu v masně paní prodavačka šoupne kolečko šunky, to je radosti :-)))
    A ratko, nestyď se a nikam neutíkej :-)))

    OdpovědětVymazat
  41. Baro, ja jsem hrozne mekka a nedusledna mama. A uplne stejny mekky a laskavy postoj mam i detem. Je to u nas i predmetem hadek, ze ja jsem takova ta nedusledna rozplizla mama a tatinke pak musi byt ten prisny coz on taky nechce byt. A tak se hadame kdo bude za prisneho a zadny z nas to byt nechce.
    KOlecko sunky znam. V masne to nabozne slupl ale doma to pak jist nechtel :o))) proste jen ten obrad \"darecku\" od nekoho je povznasejici.
    Dite ktere bylo doma i venku nekonecne milovane jako to nase ma pak samozrejme v kolektivu problem.Kdyz najednou dostane pres svuj roztomily rypacek :o)) ale zvykne si. ufff, nekdy si pripadam jako hrozna matka. ze vubec neumim vychovavat silne odolne statecne muze. Delam z nich laskyplne empaticke dobraky.

    OdpovědětVymazat
  42. Nech mu na to tričko vytisknout:
    Pokrmy nepřijímám, pouze peníze! :)

    OdpovědětVymazat
  43. ratko,vždyť my všechny ženy čekáme na empatického dobráka, kde ty své poklady ukrýváš? :-)

    Teo, to mi neříkej dvakrát, bo já k žádné lumpárně nemám daleko. To máme u nás doma dědičné. :-)

    OdpovědětVymazat
  44. Báro ;-)Nekrmte mé dítě!
    Ničíte tím mé kruhy!!

    OdpovědětVymazat
  45. Hm, to by byl dobrý slogan na dětské bryndáky. A ty peníze by se dávaly rovnou do té \"sběrné\" kapsičky, co normálně zachycuje zbytky pokrmů...

    Báro, pohodovou dovču!

    OdpovědětVymazat
  46. mám taky nápad na tričko, tentokrát pro těhotné: Bude to holka/kluk/nevíme. Má se narodit v měsíci xx. NEŠAHAT!
    Tak co, pustíme se do výroby? :D

    OdpovědětVymazat
  47. no a to jábych i něco zobnul, jenže mně už nikdo nic nedá :( ani když nahodím roztomilý kukuč :o)

    OdpovědětVymazat
  48. Gomba, sľubujem, že keď ťa stretnemm, dám ti aspoň dolízať zmrzlinu! ;-)

    OdpovědětVymazat
  49. paja-ostrovanka8. srpna 2009 v 23:01

    ja to mela obracene. me vzdycky na hristi deti obesly par maminek, dostaly tu banan, tu susenku a byly po veceri:) vlastne to tak jeste porad trochu mam....

    OdpovědětVymazat
  50. Hoj Baro,to jsem taky zazivala, kdyz byl chemik jeste chemicek;-). kdyz mu byly asi styry roky, v luhacovicich na kolonade se dival svyma kakaovyma ocima na dve pohledne turistky a mrkal dlouhyma cernyma rasama a ony se z neho rozplyvaly a jedna se zeptala, jestli mu muze dat lazensky oplatek. no tak.. jsem vymekla.. a jemu ten oplatek tak chutnal, ze jich zbastil vic a cesta autem zpatky nebyla vubec vesela, pac nam v aute komplet vsechno poblil.. tak pak uz jsem na to davala sakra pozor;-)
    kde ty doby

    OdpovědětVymazat
  51. báro, tak to je síla. Já jsem to u svých dětí nikdy nemusela řešit (no, možná, že byly tak přežrané, že ani pochoutka v podobě chcíplého potkana netáhla ...) Teď vážně - mám diagnózu hysterické matky - co se stravy týče, takže dát někdo mým bobečkům rozlízanou zmrzlinu, tak po něm asi skočím. Ten nápis na tričku je super. Přidala bych tam kasičku (viz. koment 43).

    OdpovědětVymazat
  52. Pajo,pokud to zvládají jejich žaludky, tak v pohodě :-)

    Ahoj lexulko, no...to jsou ty konce, u nás to zatím takhle ještě nedopadlo, ale také není všem dnům konec. Chudák Chemíček ;-)

    Tino, Destruktor málo jí a tak to málo, co pozře musí být trochu rozumné a ne se zaplácnout lízátkem, žejo? :-)

    OdpovědětVymazat
  53. Nevěděla jsem, že lidi krmí cizí děti zrovna tak jako cizí psy! Asi to bude tím, že děti zatím nemám (mám jenom potkany, ale ne chcíplý teda :D)

    OdpovědětVymazat
  54. Vítej zpátky, Báro, těším se na další zážitky :-)

    OdpovědětVymazat
  55. I já zdravím doma. Budou fotky? :)

    OdpovědětVymazat
  56. Ještěrko,všechno poznáš a také to, že když kočárek veze pyšný otec, tak se na něj mladé cizí slečny lepí jako vosy :-)))

    Ahoj sabe, zážitky jsou pořád, jen není ten čas je zapisovat!!!

    Bohdane, fotky budou určitě, jen trochu vydechnu :-)

    OdpovědětVymazat
  57. napadlo me jeste, ze ja jsem jako male decko byla hrozne chtiva po mlskach cizich lidi. Zvykala jsem i nalezenou zvykacku ze zeme. no pekny humus :o/

    OdpovědětVymazat
  58. ratko,jenže on malý od těch lidí nicnechce, to je jen taková zvědavost, co ten druhý má, ale pak si stejně nevezme. Zkušenost: Jak jsem to tady pojmenovala, co mě štve a také díky komentářům, už jsem naprosto radikální, ale v rámci veškeré slušnosti. Žádné vyměklé \"děkujeme\", ale s úsměvem rezolutně pronesené \"ne, děkujeme\". Má to nečekaný úspěch :-)

    OdpovědětVymazat
  59. To ja vsecko beru, urcite to delas spravne. Jenze az bude to ditko chvilku samo tak uvidis, co si z toho pro sebe vezme. jak to pro sebe zpracuje. Ja prave sbirala ty rozzvykane zvykacky tajne. Protoze oficialne jsem nesmela. (ani novou)

    OdpovědětVymazat
  60. ratko,tak to se třeba vůbec nikdy nedozvím *vytřeštěný šklebík*
    Ale jinak jsem zvědavá, jak to dopadne *spiklenecký šklebík*

    OdpovědětVymazat