Motto:

Cesta do pekla je vroubena dobrými úmysly

pátek 21. dubna 2017

Nejlepší kafe

Vzpomínka bez pointy.


Zcela zřetelně se pamatuji na "první kafe". Divím se, že jsem po tomto zážitku na kávu definitivně nezanevřela.
Ale asi tady zafungoval podobný mechanismus jako u prvního sexu.
U nás doma se pil spíše čaj, takže své kávové zážitky jsem si budovala až po odchodu z domu.
Pomalu, ale jistě se z přípravy kávy stával rituál. Chvilka pro sebe, horká, voňavá dobrota, na chvilku útěk jinam.

Vybavuje se mi pohoda začátku 90.let, kdy jsem se učila ke zkouškám, byla jsem doma s podezřením na salmonelózu (nic vám není a máte karanténu) a ty chvilky s kávou v tichém prázdném domě, byly pro mě, věčně ulítanou nestíhačku, jako balzám.
Cítím tu vůni a sluneční paprsky přes záclonu, pohodové dopoledne, nikdo neruší, jsem tu jen já, celý den přede mnou, co si s ním udělám, takový bude.

Pár let skok a jsem jinde.
A asi budu muset začít zeširoka. Já si totiž za život moc cestování neužila. Předchozí manžel pracoval po montážích, pořád někde a vždy říkal, že je pro něj nejlepší dovolená v zahradě, za stodolou.
Tak jo, vzala jsem to, jak to bylo a moc to neřešila. Užívala jsem si toho mála, když jsme někdy s dcerou mohly jet za ním třeba do Německa, Rakouska nebo do Valašského Meziříčí.
Pak jsem ale poznala Kapitána, což je cestovatel tělem i duší a přesně jsme si kápli do noty. To jsem tenkrát ještě netušila, že mu stačí naznačit, že bych chtěla tam, či onde a on obratem dodá itinerář a můžeme vyrazit. A ten itinerář je akorát tak lehce naznačený, aby to nebyla klasická "dovolená", ale trochu i dobrodružství, ve stylu: "Vyjedeme trochu z trasy, tady je moc hezky. A dál to vezmeme po čichu, však se ztratit nemůžeme."

Naše první větší cesta vedla za focením do Istrie.
Kdo tím směrem jezdíte, jistě to znáte, že v jednom momentu můžete jet na jih, směr Pula, kam jsme měli namířeno a nebo zahnout na západ a dojet do Itálie, do Terstu. Malé zaváhání na jednom kruháči a Terst byl náš. Nedojeli jsme až do města, to až jindy, ale zastavili jsme na benzínce, abychom se protáhli, nasáli italský vzduch a otočili se zpět na Pulu.
Co by to bylo za zastávku bez kávy.

Moje první italské ristretto! Nezapomenutelné. Nejdřív příšerné, pak lepší, nejlepší, a než jsem ho
dopila, věděla jsem, že tohle je láska na celý život. K tomu s mužem, ze kterého se mi podlamují kolena ještě i dnes...



39 komentářů:

  1. Ristretto je fajn, ale Terstu by som sa kvôli nemu nevzdal! ;-)
    (inak psst, ale ja som vpodstate kávový barbar, vypijem prakticky akúkoľvek, len musí byť bez cukru)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Také nesladím, ale naučila jsem se to až později, že je tak káva lepší. Terst jsme si pak užili na cestě zpět. Vyšlo to na 1.máje, já si představovala májovou romantiku a místo toho jsem tam narazili na demonstraci italských komunistů.

      Vymazat
    2. Jasné, primo maggio... Avanti popolo, alla riscossa, bandiera rossa trionfera! ;-)

      Vymazat
    3. Ano, trochu nás to vyděsilo :-)

      Vymazat
    4. Milá Báro,momentálně to máme do Terstu cca 90 min, takže přijeďte
      Dita

      Vymazat
    5. Dito, málem jsem tuhle krásnou pozvánku přehlédla. Teď jsem úplně celá překvapená!!!

      Vymazat
    6. Pošlu odkaz :-)
      Dita

      Vymazat
    7. iá Lojzík, ale Sharkanovi to nepovieme, dobre? ;-)

      Vymazat
  2. Ahoj, hezká vzpomínka... Já můžu bez cukru jen opravdu kvalitní kávu...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Sedmi, je to tak, cukrem zachraňuji patoky. Ale teď mám super vychytávku, když jdu k někomu, kde hrozí divná káva, poprosím o čaj! :-)))

      Vymazat
    2. To nevím, esli je ta správná taktika. S čajem je to v našich krajích ještě horší jak s kafetem. Většinou ti nabídnou pytlík s chemickou drtí pod označením "ovocný čaj". :-)

      P.S. ten debilní obrázkový antispam fakt nedávám. Sorryjako, čtvrt hodiny odklikávat blbiny, na to nemám čas ni nervy. Příště pošlu mejla....

      Vymazat
  3. Ke kávě nic chytrého neřeknu. Vyrůstal jsem na čajích a přiženil jsem se do "čajovny". Momentálně mám radost, že Tě po delší době opět "vidím" a ještě k tomu šťastnou.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Luďku, já mám radost!!! Už jsem po tobě pomalu začala vyhlašovat pátrání a pak jsem si oddychla, když jsem viděla, že komentuješ u Páji Ostrovanky. Ale nechtěla jsem tam spamovat, tak jsi mě teď moc potěšil, žes mi tu nechal pár písmen :-)

      Vymazat
    2. Jeden druhému má dělat radost, kór když na zahradě je to spíš k nasr ní. Vše nám pomrzlo a tak jsme si s mamkou nahonem postavili skleníček a tak budeme papat saláty a tak.

      Vymazat
    3. Dobře si skleníček zavírejte, ať nekrmíte mlsné srnce, jako my :-)

      Vymazat
    4. júúú čau Buteó! ;-)

      nech žije šalát!

      Vymazat
  4. Jeden kamarád mi kdys řekl, že před devátou ráno je každý kafe dobrý.
    V průběhu posledních pár let postupně začínám chápat, co tím myslel. Když má naše nejmladší špatnou noc, tak po ránu ocenim i vystydlý větrák, který jsem den před tím zapomněl dopít...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je klasická věta chronické sovy. Ale vocáď pocáď. Dokážu vypít víno od včerejška, ale kávu ne. Asi mi ještě nebylo nejhůř :-)))

      Vymazat
    2. Já doufám, že mně už jo :-D

      Vymazat
  5. VOjto, to je potíž, někde mívají jen rozpustné kafe. Sice to nechápu, ale čaj je zatím jediná obrana, kterou jsem vymyslela.
    S tím antispamem nic nezmůžu. Dívala jsem se do nastavení a tam mám všechno povolené a kontrolu opsáním slova vypnutou. Fakt nevím, to mě šve!

    OdpovědětVymazat
  6. Jsem na tom podobně jako lojzo a pokud je na krabičce název Kafe a výsledný produkt teče, vypiju to. No, ale na starý kolena jsem zakoupila malou věcičku na překapávanou kávu, protože jsem si říkala, že to instantní je chuťově čím dál horší a kdo ví, co do toho všechno dávají, ale manžel se nechal po nějaké době slyšet, že mu vlastně víc chutná to instantní. :-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. tož to já som schopna kafe do seba cpať aj keď neteče ;-)

      Vymazat
    2. a pozdravujem pana manžela, aj mne ;-)

      Vymazat
  7. Oby, u kávy je stejně nejdůležitější pohoda a s kým tu kávu piješ. Takže nakonec nám z toho vyjde, že když je to s milovaným chlapem, tak i to instantní... ježíšmarjá, to jsem nečekala, že bych takovou věc řekla... :-)

    OdpovědětVymazat
  8. Báro, no to jsou šoky! :-D Já myslím, že on je spíš manžel příliš pohodlný se s tou překapávanou kávou chystat. A jelikož většinou vstává dřív než já, nechce se mu pokaždé čekat, až se vykulím z rakve a nachystám utrejch pro oba sama. Spolu ji nepijeme skoro nikdy, většinou si při kafi děláme každý něco jiného na svém kompu. ;-)

    OdpovědětVymazat
  9. Teda, "vykulím z rakve" :-DDD
    Ve všední den se ráno nevidíme, nevstupujeme si do kruhů, já jsem před 6. mimořádně protivná. A o víkendu ji rádi pijeme spolu,ale to j mezi 8. a 9. :-)

    OdpovědětVymazat
  10. "Vyjedeme trochu z trasy, tady je moc hezky. A dál to vezmeme po čichu, však se ztratit nemůžeme."
    nepoznám, ale moc sympatický mi je! prima chlap! ;-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. O víkendu po Rakousku, zase jsme jezdili "po čichu! :-)))

      Vymazat
  11. som rada, že znovu píšeš Báro!

    btw, iá som ráno desná besná, a to aj po šiestej ;-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj SV, já píšu pořád, hlavně v duchu, ale to tady na blogu není poznat :-)))
      Mám tu materiálu hodně, postupně budu přidávat. baví mě to a stýskalo se mi :-)

      Vymazat
    2. smajlík tešík vzor tlieskací tuleník ;-)

      "Vzpomínka bez pointy." sim toto je vzpomínka s pointou, a to dokonca hlbokou! ;-)

      btw, ristretto to je také to nemožné krpaté talianska kafe, ktoré vyzerá, akokeby mi z nej čašník polku cestou vypil? ;-)

      Vymazat
    3. Ristretto - tvoje definice je skvělá :-))) Spousta lidí to tak vidí, ale já ho ráda. Asi jako 1 pralinka z bonboniéry. Slovenština je překrásný jazyk!!!

      Vymazat
  12. Ahoj Báro, káva jak káva, ale ta úplně poslední věta je fakt pecka. Moc přeju, ať to tak je co nejdéle! :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nomi žije!!! Děkuji za přání, doufám, že i tobě se vede dobře, mám tě stále ve čtečce, kdyby se u tebe něco utrhlo a chtěla bys hodit do placu pár písmenek. :-)

      Vymazat
    2. Jj, ještě žiju a s úlevou zjišťuji, že některé oblíbené blogy taky. :-) Nějak mě popadla nutkavá potřeba se tady tudy zase trochu protáhnout, v tom blogo prostředí z bývalého bloguje mi bylo vždy hodně dobře.

      Vymazat
    3. No jo, čas od času čtu takový povzdech u hodně lidí. Co se dá dělat. Zkouším to tu oživit, ale do stejné řeky nevstoupíš, to víme... Ať se ti daří!!!

      Vymazat
  13. Ahoj všichni! I, m zde prozkoumat blogy a fórum o nádherné a nejbezpečnější lék na (Herpes Virus). Byl jsem pozitivní na smrtící virus zvaný herpes a já jsem ztratil naději, protože jsem byl ven vrhal a odmítl dokonce i mé přátele skříně. Hledal jsem on-line, abych věděl a vyptával se na lék na Herpes a já jsem četl někoho svědectví o tom, jak byl vyléčen z Herpes, tak jsem se rozhodl kontaktovat stejného bylinkáře, protože vím, že příroda má moc léčit všechno. kontaktoval jsem ho, abych věděl, jak mi může pomoci a on mi řekl, že se nebudu bát, že mě uzdraví přírodními bylinami od Boha! po dvou dnech, kdy ho kontaktoval, mi řekl, že lék je připraven a poslal mi ho přes DHL a po 3 dnech se mi dostal! Použil jsem med, když mě instruoval (Ráno a VEČER) a byl jsem vyléčen! jeho opravdu jako sen, ale jsem tak šťastný! to je důvod, proč jsem se rozhodl také přidat další komentář k Němu tak, že více může být zachráněno stejně jako já! a pokud potřebujete jeho pomoc, můžete mu poslat e-mail na adresu purenaturalhealer@gmail.com nebo whatsapp +2348105150446

    OdpovědětVymazat