Motto:

Cesta do pekla je vroubena dobrými úmysly

úterý 8. července 2014

Pár dnů stará příhoda,

vlastně dvě.

Pátek 27.června.
Paní učitelka vzkázala, že bude vysvědčení rozdávat už od třičtvrtě na osm a že to bude fofr, aby děti mohly jet autobusem 8:10 zase zpět domů. Uff, bylo to ještě rychlejší. Jeli jsme autem, Matýsek měl velkou kytku, bílou košili, stříbrnou kravatu, černé kalhoty a "lakýrky", což jsem 
neshledala jako vhodnou kombinaci do autobusu. Ve škole jsme byli 7:46... a zpět doma 7:55.
Co tedy s načatým dnem? 
Beruška si potřebovala ještě vyzvednout vysvědčení ze ZUŠky z Lipníka, kam už pár let jezdila na zpěv, letos absolvovala, tak jsme zůstali ve svátečním a jeli pro další nálož jedniček a dále do Prostějova, navštívit dědečka.
Audience u dědečka se protáhla skoro do oběda. Nevím, kdo to navrhl první, ale nápad, jít za odměnu někam na jídlo, nebyl z nejlepších.
Kdo chce vidět, jak vypadá peklo, ať si zajde poslední školní den do mekáče. 
Zejména, když tam rozdávají zdarma zmrzlinu za samé jedničky!
No nic, Beruška se své zmrzliny, na rozdíl od Matýska, vzdala, koupily jsme si jakýsi zeleninový salát (kdybych měla po ruce svůj dresing, tak by to docela ušlo, ale běžně ho v kabelce nemívám) a Mates slavil s kuřecími nugetkami (úkol do příštího školního roku - nějak mu to vymluvit až zhnusit).  
Přežili jsme to, dobrá nálada nestihla vyprchat, už jsem se těšila domů.
To jsem ještě netušila, že to hlavní teprve přijde.
Frčíme si to směrem k Helfštýnu, když tu najednou na místě, KDE NIKDY NESTÁVAJÍ, policajti! A už plácačku nahoru a "paní řidičko, udělala jste přestupek, bude pokuta..."
No jo, předjížděla jsem cyklistu a nevyhodila jsem blinkr, takže občanku, řidičák, techničák, známe to každý.
Musela jsem jít hrabat do kufru do kabelky a panu příslušníkovi neušlo naše slavnostní oblečení.
"Vysvědčení máte?" zahlaholil.
"Jasně, dvakrát samé jedničky," zachraňovala Beruška situaci a místo mých dokladů mu nacpala do ruky dva úřední papíry.
Někdy v tu chvíli mi došlo, že moje doklady leží doma na stole, jak jsem si ráno měnila kabelku.
Jediné, co se mi podařilo najít, byl malý techničák, protože ten bydlí v autě trvale.
Policajti byli dva, jeden Hovorný, ten byl akční a druhý mladší a Hezký, ten jen tak koukal po Berušce.
Hovorný se začetl do vysvědčení a nechápal. "Co to studujete, že tu máte takové předměty... komorní zpěv, vy zpíváte?
"To je ze ZUŠky," pípla naše zpěvačka a Hezký ožil a zapojil se do diskuse:"Na co hrajete?"
"Já nehraju, já zpívám."
"No, jo, komorní zpěv, ten poslouchám rád, a taky Kabáty," prohodil Hezký nenuceně.
Tím nás odrovnal.
Chvíli to vypadalo, že se na moje doklady zapomene, ale nezapomnělo.
Topila jsem se v rozpacích a strachu, že to bude tentokrát opravdu drahé, protože přestupek a doklady nikde, to už je docela průšvih.
"Víte, já se omlouvám, já jsem se teď v sobotu vdávala a  vyřizuji všechny doklady nové, tak jsem si ty staré nechala doma..." blábolila jsem jako blázen.
To Hovorného zaujalo:"Vy jste se vdávala? A to jako doopravdy? Přímo vy?"
"No, já," pípla jsem a vzala jsem mu z ruky ta vysvědčení a podala mu naše svatební oznámení, asi jedinou věc, která byla v té vyměněné kabelce, kromě peněženky.
"Aha, tak jeďte, nevěsto, ... když máte ty samé jedničky..."

Ježíšmarjá, honem do auta, než si to rozmyslí. 
Připoutat, nastartovat, rozsvítit, vyhodit blinkr, říkala jsem si v duchu a rychle pryč.

Takže dodatečně: "Chlapi, dík, polepším se, už mám tu občanku s ostříhanými rohy zase zpět v aktuální kabelce. Řidičák taky."


47 komentářů:

  1. Báro, hodně štěstí do manželství vám oběma!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Chris, děkuji. Někdo by řekl happy end, já si myslím, že happy start :)

      Vymazat
  2. To sú mi novinky... Tak veľa krásnych spoločných dní, nech vám to vydrží véééľmi dlho! ;-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Lojzo, díky, všichni si přejeme, aby to trvalo vééélmi dlouho, koneckonců jsme to tam před svědky slíbili :)
      Mimochodem, máš můj obdiv, jak sis u TlusŤjocha vzpomněl na 2 roky starý spot o mlýnu na staré báby. Letos se zase po pěti letech mele! 16.8. v sobotu

      Vymazat
    2. Rusalka na Bolfánku? Skvělé! Já o letošních prázdninách mám jen mlhavé představy, bude to asi nějaká improvizace dle momentálního množství práce a času. Trochu jsem si na Domažlice myslela, protože se mi moc stýská po mamince a tam mi ji to připomíná více, než kde jinde. Uvidíme, zrovna teď mi tu Matýsek leží s 39 st. teplotou, program se tak mění každou chvilku...

      Vymazat
  3. Ježyš, ten cajt byl opravdu ynteligent;-)
    Všechno nej do nových začátků!!!!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Sejre, děkuji. Ynteligent byl v podstatě zlatý chlapec :-D

      Vymazat
  4. Hola Baruš! Ještě jednou gratulace! :-)
    Jej mne zarazilo, že ti šli pomáhat a chránit za nedání blinkru při objíždění silniční vši? No nazdar, já bych už musel mít minimálně rozsudek smrti! :-)
    P.S. o dovolené jsme zašli v rámci (multi)kulturního obohacení na závěrečný koncert místní ZUŠky. Hezké to bylo...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, Vojto. Tady je hustota cyklistů šílená a to ani nemluvím o tom, že už mi párkrát akčně vyrazili z lesa kolmo přes silnici. Jenom proto, že dávám pozor na zvířátka, srnkami a daňky se to tu hemží v každou denní dobu, tak zůstali na živu.
      P.S. Na různé akce ZUŠky chodíme rádi, někdy je vzepnou i paní učitelky a něco zahrají... bývá to moc hezké.

      Vymazat
  5. Ty taky už potřetí? Tak to znám, byl jsem celé dopoledne nervózní a pak to z člověka padne a svatební noc? To už jen taková zívačka - he. Takže čeká Tě už jenom pohoda a když něco jako dnes se přitrafí, nic nás nerozhodí, protože to už známé a jsme připravení. Chce to jenom jednu věc, aby se neposralo zdraví. No a tak Ti to jediné přeji až do velmi vzdáleného konce života s okolím plným lásky a struzlokem narvaným dukáty a s dobrým vítrem v plachtách a mírnými cenami v marinách. Vždyť říkám, stačí ta jedna věc - zdraví.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No jo, zdraví, to je cenná věc. Přej a bude ti přáno :) Já byla nervózní těch pár dnů předtím, ani nevím proč. Ale vše dopadlo hezky a byl to moc prima den. Přeji ti, ať se ti také daří!

      Vymazat
  6. Teda, to jsou veci, gratulace, velika!!! Takze nejmin diamantovou!!! :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Táto tuleni, tos mě rozesmál... diamantovou, jo? Ale jo, beru! :-)))

      Vymazat
  7. Všetko krásne a dobré prajem ti/vám a na cestu mávam chvostom! ;-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. SV, díky. První Vlčice, která mi kdy zamávala chvostem, to je super!

      Vymazat
    2. btw, nazývať svadbu "pár dnu stará příhoda" je celkom....originálne ;-)

      Vymazat
    3. SV, na tomhle blogu je možné všechno :-)

      Vymazat
  8. Krásnej oslí mostík, aby jsme se dozvěděli to nejpodstatnější, ale o to zajímavější. A tak hodně štěstí do manželství, každý si nějakou tu bečičku štěstíčka zaslouží! A že máš doma příjemně, to si ani nemusím domýšlet. hezky se to tak dokopy vyvrbilo. Takže zdraví už vše jistí. My měli ( děcka) horečky kolem 40°C taky najednou teď dva tři dny , ale hned to zase odešlo spolu se zvracením a průjmem, takže na dovču odjeli s pytlíkem v ruce a hlásání bylo, že je vše v poho. Tak ať je u vás taky už vše jenom v " POHO".

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Eliško, děkuji. Matýsek před chvílí vyfasoval antibiotika, v noci jsme toho moc nenaspali, ale už se to snad bude lepšit.

      Vymazat
    2. Přesně náš postup. Akorát včera po návratu zpět, opět hozená šavle. Ale to mohlo být z mnoha jiných důvodů ( už také proto, že ho pejsek natolik olízal, že i on sám musel uznat, že by se měl jít umýt).

      Vymazat
  9. http://www.svetreceptu.cz/recepty/kureci-nugetky/269177

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Thermomix užívám hodně, ale na tenhle recept jsem ještě nekápla. Myslím, že mu to chutná hlavně proto, že doma nic moc nesmažíme :)

      Vymazat
    2. Báro my smažíme na pánvi na oleji skutečně vyjímečně. Téměř vše = řízky, ryby, bramborové pomfrity, lupínky, květák = to vše dělám absolutně bez přítomnosti tuku na pečícím papíru v troubě, vyloženě na sucho. Takže opravdu BIO !!

      Vymazat
    3. Každý si nějak vyšlapáváme tu cestičku ke zdravému jídlu, Matýska mi hodně zkazila školka, než tam nastoupil, jedl veškerou zeleninu jako normální věc, teď je dohadujeme u každé nudličky kapusty... Ale držím nastoupenou linii a doufám, že se to zase poddá. Dílčí úspěchy také jsou :)

      Vymazat
  10. Hm, Barmanka nasazuje Kapitánovi chomout a bačkory... to sou teda věci... samozřejmě blahopřeji!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Rowdy, to má Kapitán Mikin za to, že jednou neopatrně opustil svůj Dřevník a vkročil do Baru :-)))

      Vymazat
  11. Ahoj Oby, na cyklisty pozor dávám, páč nechci jít do vězení :-) Alex, když dodělala autoškolu, tak chtěla jezdit jen v dešti, protože to cyklisti nejezdí (obvykle).
    Ten odkaz na Super Size Me je hustý!!! Hned jsem to tady deklamovala nahlas. Do Mekáče lezeme tak 2x za rok, ale utnu to. Na jednu stranu se stravujeme až extrémně zdravě a pak takový exces. Byla to blbost, že jsem se nechala ukecat, ale říkám si, že na to musí nějak přijít sám (za mé vydatné pomoci), protože ze zakazovaného by se mohlo stát nejvíc chtěné. Moc přeji Tomovi, ať dá opravné zkoušky, je to o prázdninách otrava, ale také je to poučení pro další studium :)

    OdpovědětVymazat
  12. "chcete byť chudobní tuční a chorí?" McDonald! ;-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No právě! Nedávno na mě hulákala reklama z rádia, že ke každému menu dávají JABLKO ZDARMA. Takže teď už je to tam zdravé :-)))

      Vymazat
  13. Inu jsou to zvěsti. Připojuji se ke gratulantům, jen bych rád poznamenal, že na Titaniku byli všichni zdraví, takže radši přeji víc toho štěstí.
    Mekáče nebrat, i když tam m(ív)ají toalety zdarma!!!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jago ,děkuji. Je třeba vymyslet malému chlapečkovi vymyslet jiná lákadla :)

      Vymazat
  14. Báro, skvělá zpráva! Ano, je to začátek. Mějte se rádi a buďte na sebe hodní, a jak praví klasik: "Miluj máš-li koho a neohlížej se na nkoho". Přeje zuzi

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zuzi, díky. Když čtu tvé zážitky, nacházím mnohé paralely :)))

      Vymazat
  15. Hmm, a Báro, to jsme vám v neděli byli asi nablízku, pod Helfštýnem jsme projížděli... :). Já myslela, že jste postavili domek někde u pardubic, kdovíjak jsem na to přišla?? zuzi

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. V Pardubicích bydlí Alex, rádi tam za ní jezdíme, je to moje rodiště a trávila jsem tam dětství. Ale jinak z okna koukáme na Svatý Hostýn a Kelčský Javorník. Moc jsem si tady ten kraj zamilovala!

      Vymazat
    2. Ano, je tam krásně, také ten kraj objevujeme... Svatý Hostýn.., tam se budeme stále vracet. Líbí se nám tam na první pohled. zuzi

      Vymazat
    3. Hostýn je mystické místo! Bohdan měl kdysi na svém webu fotografie Hostýna - zasněžené křížové cesty, nikde ani šlápota... ty fotky měly takovou atmosféru, to byla nádhera. Objevuji a poznávám to tu po troškách, jak dovolí volný čas, moc si to užívám.

      Vymazat
    4. ty fotky si dobre pamätám....sú krásne. a odvtedy tam chcem ísť.

      Vymazat
    5. Na novém webu už je Bohdan nemá. Výzva pro to, udělat si nějaké vlastní :). Hlavně se tam musí jít, když není nějaká akce a hlavní cesta se změní v Hostýnland se stánky a miliardou lidí. Naštěstí většinu dní je tam nádherně klidno a rozjímavo.

      Vymazat
  16. (ech, zmizel mi komentář, tak znova)

    Gratuluju! Happy start je správné pojetí!

    Ten papír s nápisem Vysvjedčení je parádní. Grafickej skvost. Ten bych chtěla mít na tričku.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Liško, to s těmi komentáři mě fakt štve, děje se mi to i když odpovídám na komentáře, skoro všechny píšu dvakrát, nevím, co je špatně.
      Vysvjedčení mě nadchlo, na tričko je to skvělý nápad! Vůbec vlastnoruční trička jsou u nás fenomén a oblíbený dárek dcer tatínkovi. Horší je to po letech, přece člověk nevyhodí takovou vzácnou věc! :-)))

      Vymazat
    2. No to nevyhodí.
      Teď v létě kamarádky holčička nakreslila na tričko ufonskej talíř a pod to napsala MÁMA. Prý jako že to je pro mámu. Vzít si to na sebe, vyzní to jasně jako: Máma je mimozemšťan. (Které ta holčička nazývá MIMOŠŤAN.) Je to zkrátka složitý...

      Vymazat
    3. Teď jsem stála před složitým úkolem - vyhodit pár milovaných triček, již poněkud malých. Z jednoho je koláž - obrázek, z druhého se chystám ušít polštářek :)

      Vymazat
  17. jeee já jsem asi poslední gratulant :) o to srdečněji přeji vše dobré a ještě lepší a ať s kapitánem nelitujete, že opustil dřevník a vstoupil do báru:) abumamuška, všáák víš:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Abumamko :) Díky za gratulaci, život je pořádný tobogán, co? :)))

      Vymazat
  18. Ahoj Báro,zdraví tě dávný chipmunk. - Fajna příhoda na cestě, to tedy jo. -- Takže ti Báro přeji, nechť se ti I nadále v životě daří, (mnohdy to bývá složité a komplikované), taktéž i tvým Velmi blízkým.
    P.S.- Chipmunk zdraví, žiju delší dobu v Tangeru v Maroku. ----- ****-USINE DE TANGER RENAULT NISSAN.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj milý Chipmunku, moc mě potěšilo, že ses ozval, už jsem se bála, že jsi se v tom světě nadobro ztratil, když zmizela i fotogalerie... Kdybys chtěl poslat pár obrázků (mail je v pravém sloupečku nahoře), budu moc ráda!!!

      Vymazat